با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب؛

بخش همودیالیز بیمارستان شهید بهشتی قم افتتاح شد

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۱۹:۳۸:۱۶
کد خبر: ۲۰۳۳۱۱
بخش همودیالیز بیمارستان شهید بهشتی قم افتتاح شد
بخش همودیالیز بیمارستان شهید بهشتی قم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، افتتاح شد.

بخش همودیالیز بیمارستان شهید بهشتی قم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، افتتاح شد.

فضای فیزیکی بخش همودیالیز با 22 تخت به همت ورثه مرحوم هاشمی منفرد با هزینه‌ای بالغ بر 700 میلیون تومان و با وسعت 750 متر مربع احداث شده است و 19 دستگاه دیالیز و تجهیزات مورد نیاز توسط دانشگاه علوم پزشکی قم تامین شد که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم امروز در مراسم بهره‌برداری از بخش همودیالیز مرکز آموزشی پژوهشی درمانی شهید بهشتی اظهار کرد: خیرین فراوانی در قم مشغول به انجام کارهای خیر هستند و این مراسم برای گرامیداشت آنها برگزار شده است زیرا در طول سالیان گذشته در حوزه بهداشت و سلامت خیرین همواره کمک حال و یاری رسان حوزه سلامت بودند.

دکتر ابوالفضل ایرانی‌خواه با بیان اینکه از حدود 60 سال پیش، اغلب مراکز و خدماتی که در حوزه بهداشت و درمان قم راه‌اندازی شده‌اند به برکت وجود و فعالیت خیرین بوده است گفت: 60 سال پیش نخستین مرکز درمانی قم به نام نکوئی و به همت مرحوم نکوئی راه‌اندازی شد و پس از آن اغلب مراکز درمانی قم توسط خیرین احداث شدند و برخی از آنها که توسط دولت بنا شدند برای تداوم خدمت‌رسانی کمکهای خیرین نیازمند بوده اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش همودیالیز بیمارستان شهید بهشتی به همت فرزندان سید محمود هاشمی منفرد خاطرنشان کرد: این خیر قمی در زمان حیات سنگ بنای بخش همودیالیز را گذاشت و فرزندانش پس از فوت او کار را ادامه دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در ادامه افزود: 700 میلیون تومان برای راه‌اندازی این بخش تئسط خانواده مرحوم هاشمی منفرد هزینه شد و دولت هم تجهیزات لازم را تامین کرد تا 500 نفری که در قم روزانه عمل دیالیز را انجام می‌دهند و زندگی آنها وابسته به این موضوع است با امکانات موجود، وضعیت بهتری برایشان فراهم آید.

دکتر ایرانی خواه بیان کرد: به زودی در بیمارستان‌های شهید بهشتی و کامکار، امکانات برای عمل پیوند کلیه هم فراهم خواهد شد.

دکتر ایرانی‌خواه با بیان اینکه حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در این مراسم، نشان از اهمیتی است که بزرگان و مسئولان کشور برای حوزه بهداشت و درمان قائل هستند گفت: پس از استان فارس که مقام نخست را در زمینه فعالیت خیرین دارد، اصفهان، خراسان رضوی و قم قرار دارند.

وی با بیان اینکه در زمینه امکانات آموزشی در حوزه بهداشت و درمان هم کمبودهای زیادی در قم مشاهده می‌شود افزود: قم باید در این زمینه و در سطح کشور، فاخرترین مراکز را داشته باشد زیرا اساتید خوبی در قم حضور دارند ولی امکانات چندان مناسب نیست و بالاترین اولویت قم در حال حاضر تامین امکانات بهداشتی و درمانی هستند.

نظر شما