توصیه رئیس کمیته سلامت شورا به شهروندان

تهرانی‌ها از آب معدنی برای نوشیدن استفاده کنند

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۲:۳۲:۴۸
کد خبر: ۲۳۸۴۴۵
تهرانی‌ها از آب معدنی برای نوشیدن استفاده کنند
رحمت‌الله حافظی پیشنهاد کرد در 24 ساعت آینده برای رسیدگی به وضعیت آب شرب کمیته اضطرار آلودگی آب تشکیل شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با هشدار نسبت به آلودگی آب شرب به شهروندان توصیه کرد از آب معدنی برای آشامیدن استفاده کنند. رحمت‌الله حافظی پیشنهاد کرد در 24 ساعت آینده برای رسیدگی به وضعیت آب شرب کمیته اضطرار آلودگی آب تشکیل شود. 

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری برنا؛ رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در جلسه روز گذشته شورا با اشاره به اینکه آلودگی هوا قابل رویت است و همه آن را می‌بینند اما آلودگی آب قابل مشاهده نیست، اضافه کرد: از این رو باید هرچه سریعتر جلسه‌ای برای رسیدگی به وضعیت آب تشکیل شود و توصیه من به شهروندان این است که از آب معدنی استفاده کنند و از آب لوله‌کشی شهری استفاده نکند.

حافظی با دستگاه‌های مسئول توصیه کرد بجای موضع‌گیری علیه این موضوع برای حل موضوع برنامه‌ریزی کنند. او همچنین در واکنش به اظهار نظر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه چرا قبل از تشکیل کمیته اضطرار آب این مورد را مطرح می‌کنید، گفت: به عنوان یک پزشک نمی‌توانم منتظر بمانم تا مسئولان از خواب بیدار شوند. سلامت مردم در برخی از مناطق شهر تهران تهدید می شود.

او از مسئولان استانداری و سازمان آب خواست تا زودتر نسبت به تشکیل این جلسه اقدام کنند و ادامه داد: در غیر این صورت موظفم مستندات را ارائه کنم چرا که میزان نیترات آب شرب تهران در برخی از مناطق بیش از حد استاندارد است.

در ادامه جلسه شورای شهر این‌بار حافظی از «قراردهای بسیار زیاد یکی از شرکت‌های تابعه شهرداری با فامیل درجه یک مدیرعامل» خبر داد و اضافه کرد: می‌خواهم بدانم چرا به این مسئله رسیدگی نشده و از عقد این قراردادها ممانعت به عمل نیامده است. به استناد تبصره یک ماده یک قانون منع مداخله کارکنان دولت این قراردادها غیرقانونی است.

نظر شما