رییس‌مركز جمع‌آوری‌پلاسمای‌بیو دارو به برنا خبر داد

راه‌اندازی دومین مركز جمع آوری پلاسمای بیوداروی در کشور

۱۳۹۰/۰۱/۲۶ - ۱۲:۳۲:۰۰
کد خبر: ۳۶۰۷۴
راه‌اندازی دومین مركز جمع آوری پلاسمای بیوداروی در کشور
رییس مركز جمع آوری پلاسمای بیو دارو از راه اندازی دومین مركز جمع آوری پلاسمای بیوداروی کشور در خرداد ماه خبر داد.

محمد شاه بختی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:براساس مجوز وزارت بهداشت، در مان و اموزش پزشکی شركت بیودارو مجاز به تاسیس 2 مركزجمع آوری پلاسما در تهران است. بر این اساس  دومین مرکز در منطقه شمال غرب تهران در حال راه اندازی است که تا خرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید.

رییس مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو ادامه داد: مركز جمع آوری پلاسمای بیودارو با جدید ترین تجهیزات و آخرین فناوری روز اروپا می تواند تواند پاسخگوی حدود 150 داوطلب اهدای پلاسما در روز باشد.

شاه بختی با اشاره به این که با راه اندازی این مرکز به تحقق یافتن هدف فرآوری پلاسماهای اهدایی و تهیه داروی بیماران خاص در داخل كشور سرعت می بخشیم، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سومین مرکز جمع اوری پلاسمای بیو دارو نیز در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. 

وی همچنین با اشاره به این که در حال حاضر پلاسماهای اهدایی که توسط مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو جمع آوری شده است، ادامه داد: برای تهیه داروهای مشتق از پلاسما آماده فرآوری 30 اردیبهشت ماه سال جاری این محموله با نظارت سازمان ها و ارگان های ذی ربط به کشور آلمان ارسال می شود که می توان گفت سیزدهمین محموله پلاسمای اهدایی برای تهیه دارو های بیماران خاص 11 هزار لیتر است.

رییس مرکز جمع آوری پلاسمای بیودارو  بابیان این مطلب که براساس قرارداد با شرکت بیوتست آلمان منعقد شده است این محموله 11 هزار لیتری به داروهای خاص و گران قیمتی همچون فاکتورهای 8 و 9 انعقادی، آلبومین و ایمونوگلوبولین وریدی تبدیل می شود و برای استفاده بیماران ایرانی، به کشور ارسال خواهد شد، اظهار داشت: این مرکز طی پنج سال گذشته توانسته است 80هزار لیتر پلاسمای اهدایی را جمع آوری و از آنها در تهیه داروهای مورد نیاز استفاده کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز