رییس سازمان نظام پرستاری:

میانگین تعداد پرستار به ازای تخت بیمارستانی در كشور با استانداردهای جهانی مطابق نیست

۱۳۹۰/۰۲/۰۳ - ۱۴:۵۱:۰۰
کد خبر: ۳۹۵۴۳
میانگین تعداد پرستار به ازای تخت بیمارستانی در كشور با استانداردهای جهانی مطابق نیست
رییس سازمان نظام پرستاری گفت: در حالی که در دنیا میانگین حداقل 2 پرستار به ازاء هر تخت حضور دارد اما این رقم در ایران 7/0تا 5/0 پرستار به ازاء هر تخت است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، غضنفر میرزا بیگی اظهار داشت: در دنیا پرستاری یک شغل درآمد زاست اما در ایران در منابع اقتصاد سلامت و محاسبه درآمدها و هزینه ها پرستاری جزء مشاغل هزینه بر محاسبه می شود. 

رییس سازمان نظام پرستاری با اشاره به توانمندی های جامعه پرستاری در نظام سلامت گفت:550 خدمت پرستاری استاندارد تدوین و به منظور ثبت ملی به سازمان استاندارد ارائه شده است که تا روز پرستار امسال 150 خدمت آن ثبت ملی شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون رتبه 14 دنیا را دارا هستیم اظهار داشت: مجوز اولین مرکز تحقیقات و پژوهش شورای بین المللی پرستاران دنیا در خاورمیانه توسط ایران اخذ شده که در حال فعال کردن و راه اندازی آن هستیم.

رییس سازمان نظام پزشكی تلاش در جهت ارتقاء، رشد و تعالی همه جانبه حرفه پرستاری را مهم ترین وظیفه و هدف سازمان نظام پرستاری عنوان کرد و افزود: هم اکنون به جز باز نشستگان،170 هزار فارغ التحصیل در کشور وجود دارد و سالانه حدود 8 هزار دانشجو از 130 دانشکده پرستاری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فارغ التحصیل می شوند.

میرزابیگی، استاندارد سازی منابع انسانی نیروی پرستار، چارت های بیمارستانی ، حضور مدیریت ارشد پرستاری در سیستم اجرایی کشور و حضور نمایندگان پرستاران در هئیت امناء دانشگاه ها و بیمارستان های هیئت امنائی را از مهم ترین برنامه های امسال سازمان نظام پرستاری عنوان کرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز