در گفت‌وگو با برنا عنوان شد

عملیات بیابان‌زدایی در ۸۰۰ متراز اراضی عراق به صورت پایلوت انجام می‌شود

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۵:۳۶:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۵۵
عملیات بیابان‌زدایی در ۸۰۰ متراز اراضی عراق به صورت پایلوت انجام می‌شود
مدیر کل کارگروه مقابله با آلودگی هوای سازمان محیط زیست گفت: در سال جاری با کمک ایران عملیات بیابان زدایی در 800 متر از اراضی عراق به صورت پایلوت انجام می‌شود.

امیر وحدتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: صبح امروز تفاهم نامه همکاری برای مهار گرد و غبار در منطقه بین سارگون اسلوا، وزیر محیط زیست عراق و رییس سازمان محیط زیست ایران به امضاء رسید. 

مدیر کل کارگروه مقابله با آلودگی هوای سازمان محیط زیست در ادامه افزود: اجرای عملیات بیابان زدایی با روش های تثبیت شن، جنگل کاری، مرتع کاری و احیای اراضی انجام خواهد گرفت.
 
وی درباره میزان مساحت به توافق رسیده اعلام کرد: در قدم اول برای سال جاری عملیات بیابان زدایی در مساحت 800 متر در اراضی عراق به صورت پایلوت انجام می شود.

وحدتی در ادامه تصریح کرد: در این تفاهم نامه مقرر شده است که سالانه عملیات بیابان زدایی در اراضی عراق به مساحت 200 هزار متر انجام شود تا ظرف مدت 5 سال یک میلیون هکتار از اراضی بیابانی عراق به عنوان منشا اصلی گرد و غبار در منطقه تحت مدیریت قرار بگیرد.

وی در پایان درباره ادامه روند ورود گرد و غبار به کشورمان گفت: با توجه به این مطلب که منشا گرد و غبار از کشورهای عراق و سوریه و بعضا عربستان است لذا تا زمانی که این کشورها اراضی بیابانی خود را تحت مدیریت نگیرند روند ورود گرد و غبار به کشور ما نیز ادامه خواهد داشت.

نظر شما