وزیر بهداشت :

اگر خبرنگار بودم طرح پزشک خانواده اولویت کاریم بود

۱۳۹۰/۰۵/۱۷ - ۱۹:۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۹۲۵۷
اگر خبرنگار بودم طرح پزشک خانواده اولویت کاریم بود
وزیر بهداشت گفت: اگر خبرنگار بودم بیشترین تلاش خود را صرف طرح پزشک خانواده می کردم چرا که این طرح اجرای عدالت در سلامت جامعه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، مرضیه وحید دستجردی در مراسم روز خبرنگار با تقدیر از این قشر فعال در انتشار اخبار و اطلاع رسانی،افزود: زندگی در دنیای امروز بدون خبرنگاری ممکن نیست.

وی با بیان این مطلب که اعتماد مردم به نظام سلامت بزرگترین سرمایه ملی ماست خاطر نشان کرد:  نباید این اعتماد خدشه دار شود در زمان شیوع آنفلوآنزا در کشور اطلاع رسانی در تعامل با نظام سلامت به گونه ای رقم خورد که میزان مرگ و میر در کشور کنترل شد و  تلفات جانی بدنبال شیوع این بیماری  به  140 نفر رسید، این در حالی است که در اروپا ، کشور اکراین بحران عمومی اعلام کرد.
وزیر بهداشت درباره راه اندازی رشته ژورنالیسم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کشور ادامه داد: تا کنون این رشته توسط دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی نشده است بر این اساس با بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیده ایم در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی نتواند این رشته تحصیلی را راه اندازی کند اجرای این برنامه به دانشگاه دیگری واگذار شود. 
وی از ارائه تسهیلات ویژه به خبرنگاران حوزه بهداشت و درمان برای تحصیل در این رشته دانشگاهی خبر داد. 
 

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که اگر قرار بود شما خبرنگار باشید چه چیزی را در اولویت کاری خود قرار می دادید، اظهار داشت: پزشک خانواده و نظام ارجاع را مهمترین اولویت کاریم قرار می دادم  چرا که پزشک خانواده و نظام ارجاع، عدالت در سلامت است و مردم باید کمترین هزینه را در این زمینه  برای درمان پرداخت کنند.

دستجردی افزود: با توجه به تاکید رییس جمهور درصدد هستیم تا این طرح در سراسر کشور ظرف 2 سال اجرا شود چرا که با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع پدیده زیر میزی و بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت برطرف می شود و تمامی مردم به صورت یکسان تحت درمان قرار خواهند گرفت.

وزیر بهداشت در ادامه از معاینه بالینی رایگان خبرنگاران خبر داد و گفت: خبرنگاران حوزه سلامت و بهداشت سالانه 2 بار به صورت رایگان  مورد معاینه بالینی قرار می گیرند  و این طرح تا یک ماه آینده عملیاتیمی شود.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که پرداخت هزینه درمان از سوی مردم به 54 درصد رسیده است ، تصریح کرد:  در 10 سال گذشته هزینه ای که مردم برای درمان از جیب خود پرداخت می کردند تا سقف 60 درصد بود که در حال حاضر این عدد به 54 درصد رسیده است بر این اساس درصدد هستیم تا پایان برنامه پنجم توسعه برای تحقق عدالت در سلام هزینه هایی که مردم به طور مستقیم یا غیر مستقیم از جیب خود پرداخت می کنند را به 30 درصد برسانیم.  

وزیر بهداشت در پایان با بیان این مطلب که پرونده الکترونیک سلامت در بسیاری از مناطق ایجاد شده است،خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 8 میلیون نفر در کشور دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند که در سال جاری در تلاشیم تا 50 درصد پرونده های  الکترونیک را در کشور به مرحله اجرا درآوریم به طوری که تا پایان سال، 34 میلیون نفر از جمعیت کشور دارای پرونده الکترونیک سلامت می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز