متخصص انكولوژی:

تابش پرتو درمانی در بیمارستان اراک به ۱۵۰ مورد در روز رسید

۱۳۹۰/۰۵/۲۱ - ۱۴:۴۶:۱۲
کد خبر: ۷۰۰۰۵
تابش پرتو درمانی در بیمارستان اراک به ۱۵۰ مورد در روز رسید
متخصص انكولوژی گفت: تعداد تابش های پرتو درمانی بیماران سرطانی در بیمارستان اراک روزانه به 150 مورد رسیده است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، فتح الله محقق سرپرست تیم پرتو درمانی بیمارستان آیت الله خوانساری اراك با بیان این مطلب افزود:واحد پرتودرمانی این بیمارستان یک ماه قبل با حضور مسوولان اجرایی استان راه اندازی شد و در این مدت تعداد تابش از 26 مورد در روز به 150 مورد افزایش یافته است. 

سرپرست تیم پرتو درمانی بیمارستان آیت الله خوانساری اراك ادامه داد:با توجه به تقاضای بالا و نیاز بیماران استان و استان های همجوار قرار است كه تعداد تابش های پرتو درمانی در بیمارستان آیت الله خوانساری تا پایان تابستان امسال به روزانه 200 مورد افزایش یابد.

این متخصص انكولوژی افزود:در حال حاضر واحد پرتودرمانی این بیمارستان روزانه به طور متوسط به 45 بیمار سرطانی سرویس دهی می كند و بیش از 140 بیمار نیز در نوبت خدمات پرتودرمانی هستند.

سرپرست تیم پرتو درمانی بیمارستان آیت الله خوانساری اراك ادامه داد: 35 درصد از مراجعان پرتودرمانی از استان های همجوار و غیربومی هستند و انجمن حمایت از بیماران سرطانی به منظور رفاه حال این بیماران تامین مكان اقامتی و هتلینگ را در برنامه های اولویت دار خود قرار داده است. 

محقق از خیرین و مسوولان اجرایی استان مركزی برای خرید و تجهیز مكان اقامتی بیماران سرطانی در دوران پرتودرمانی درخواست کمک کرد.

وی اضافه كرد:در سفر اخیر وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشكی به اراك قول مساعد برای خرید یك دستگاه رادیوتراپی تك انرژی برای تابش های كمتر و موارد ساده داده شده كه در صورت خرید و نصب آن نیاز به امكانات اقامتی دو چندان خواهد شد.

گفتنی است بیمارستان آیت الله خوانساری به همت دولت نهم به قطب سرطان شناسی و پذیرش درمان بیماران سرطانی تبدیل شده و هم اكنون با 28 تخت بستری و 15 تخت سرطانی به بیماران سرویس می دهد. 

شایان ذكر است؛ دستگاه پرتودرمانی بیمارستان آیت الله خوانساری اراك پیشرفته ترین دستگاه دیجیتالی با خطای پایین و سرعت بالا در كشور است. همچنین بیماران سرطانی استان مركزی بین سه هزار و 500 تا چهار هزار نفر تخمین زده می شوند كه 780 نفر در انجمن حمایت از بیماران سرطانی پرونده دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز