مصرف میوه و سبزی باعث پیشگیری از عفونت و بیماری‌های ویروسی می‌شود

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۸:۲۸:۰۵
کد خبر: ۷۷۴۲۶
مصرف میوه و سبزی باعث پیشگیری از عفونت و بیماری‌های ویروسی می‌شود
مصرف مداوم و روزانه میوه و سبزی نقش موثری در پیشگیری از بروز عفونت و بیماری‌های ویروسی دارد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، زهرا اباصلتی مسوول بهبود تغذیه مركز بهداشت خراسان رضوی با اشاره به اینکه میوه ها و سبزی ها به علت دارا بودن منابع سرشار ویتامین C و A موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند، گفت: استفاده از میوه و سبزی به طور روزانه و مداوم، علاوه بر افزایش ایمنی بدن موجب بهبود عملكرد مخاط تنفسی، پیشگیری از عفونت‌ها و بیماری‌های ویروسی به ویژه سرماخوردگی می‌شود.
 
اباصلتی ادامه داد: ‌دراین میان میوه ها و سبزی های با رنگ های زرد، نارنجی، ‌قرمز و سبز پررنگ همچون انواع مركبات، كاهو، هویج، تربچه،كدو حلوایی و گوجه فرنگی نقش موثرتری در پیشگیری از بیماری ها و افزایش سیستم ایمنی بدن دارند.

وی با اشاره به این كه آبمیوه‌ها و عصاره‌های میوه های صنعتی به علت حساس بودن ویتامین Cبه نور و هوا، تاثیر كمتری نسبت به مصرف میوه دارند، گفت: ‌بهتر است میوه و سبزی را به صورت تازه مصرف كنیم زیرا میوه ها و سبزی ها دارای ویتامین و مواد معدنی هستند که در هیچ گونه از مکمل ها یافت نمی‌شوند.
 
مسوول بهبود تغذیه مركز بهداشت خراسان رضوی، افزایش شادابی پوست، ‌جلوگیری از ابتلا به سرطان، جلوگیری از پیری زودرس و افزایش حافظه را از دیگر مزایای مصرف مداوم میوه و سبزی برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز