وزیر بهداشت:

بیش از ۷۷ هزار تخت بیمارستانی به سیستم درمانی كشور اضافه می‌شود

۱۳۹۰/۱۱/۲۳ - ۱۷:۵۳:۰۱
کد خبر: ۹۵۲۵۷
بیش از ۷۷ هزار تخت بیمارستانی به سیستم درمانی كشور اضافه می‌شود
مرضیه وحید دستجردی گفت:‌ بیش از 77 هزار تخت بیمارستانی به سیستم بیمارستانی كشور اضافه می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح اولین دوره MBA مدیریت بیمارستانی با اشاره به این كه بیش از 850 بیمارستان در كشور مستقر است، اظهار داشت: طی 6 سال گذشته، 14 هزار و 400 تخت بیمارستانی به سیستم درمانی كشور اضافه شده و 35 هزار تخت نیز در حال ساخت است كه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: 26 هزار تخت بیمارستانی نیز در حال مطالعه و طراحی است كه با برنامه ریزی‌ها به‌زودی به سیستم درمانی كشور اضافه می‌شود.

وزیر بهداشت تصریح كرد: بیشترین نیروی انسانی در بیمارستان‌ها مشغول هستند و رسیدگی به وضعیت آن‌ها در ارتقای خدمات كیفی به مردم نقش مهمی دارد و رضایت آن‌ها میتواند تاثیر زیادی در جلب رضایت مردم داشته باشد.

دستجردی یكی از چالش‌های مهم در بیمارستان‌ها را كمبود نیروی انسانی در رشته‌های مختلف برشمرد و گفت: با توجه به این شوق ارائه خدمات در مدیران بیمارستان‌ها، تخت‌‌های بیمارستانی افزایش پیدا كرده و برای ارائه خدمات بهتر نیز باید نیروی انسانی را نیز افزایش دهیم.

وی ادامه داد: باید برای 77 هزار تخت، نیروی انسانی مورد نیاز را در نظر بگیریم و بار مالی ناشی از این گونه استخدام‌ها، باید برای نظام برنامه ریزی و بودجه كشور در نظر گرفته شود.

وزیر بهداشت اظهار داشت: در بیمارستان‌های آموزشی با كمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستیم و می‌طلبد كه یک نگاه ویژه بر مدیریت بیمارستانی داشته باشیم و این دوره مدیریت بیمارستانی می‌تواند پاسخگویی مناسبی به رفع نیازهای مرد و حقوق بیماران باشد.

دستجردی بیان كرد: نوبت‌دهی‌های طولانی به بیماران، ویزیت نشدن بیمار توسط پزشک معالج در بیمارستان‌ها و نداشتن اطلاعات كافی بیمار تأثیرات بزرگی را در عدم رضایت‌مندی بیماران می‌گذارد كه امیدواریم با راه‌اندازی این دوره‌ها این مشكلات رفع شود.

نظر شما