روی خط رسانه ها

بابک زنجانی رویانیان را با خود به کجا کشاند؟

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۳:۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۷۳۴۰۴
بابک زنجانی رویانیان را با خود به کجا کشاند؟
اوضاع و احوال مدیریتی باشگاه پرسپولیس، چه پیش از رفتن محمد رویانیان و چه پس از رفتن او اصلا خوب نیست.

به گزارش سرویس روی خط رسانه های خبرگزاری برنا و به نقل از تابناک، برخی از روزنامه‌‌ها ‌غیر‌رسمی از بازداشت محمد رویانیان خبر داده‌اند و این شایعه در شبکه‌های اجتماعی ‌سروصدا بسیاری به پا کرده است. گویا مراودات مالی غیرشفاف پرسپولیس و همکاری‌‎های او با بابک زنجانی که این روزها ‌بازداشت است، هنوز مشخص نشده‌ و معلوم هم نیست‌ چه هنگام پرده از این اتفاقات برمی‌افتد؛ اینها همه گریبان مدیران پرسپولیس را گرفته است.

رویانیان که گور می‌گرفتی همه عمر، دیدی که چگونه؟!اوضاع و احوال مدیریتی باشگاه پرسپولیس، چه پیش از رفتن محمد رویانیان و چه پس از رفتن او اصلا خوب نیست و اخبار خوشایندی از آن به گوش نمی‌رسد؛ از صادر شدن حکم جلب برای بازیکنان این تیم بگیر تا خبر ممنوع القرارداد شدن این تیم که همه و همه به ابهامات بزرگ مدیریت این تیم در زمان محمد رویانیان باز‌می‌گردد. 

ماجرای بدهی‌های عجیب و غریبی که پس از رفتن محمد رویانیان برای پرسپولیس‌ مانده و ادعاهایی که دو طرف ماجرا درباره وضعیت مالی این تیم دارند، موجب شده تا حتی پای وزارت ورزش و جوانان نیز برای تعیین میزان بدهی‌های این تیم باز شود و بازرس ویژه وزارت برای تعیین میزان بدهی‌ها، اسناد باشگاه را بررسی کند.

در این میان، پرسپولیسی‌های سابق نیز همواره در حال مصاحبه علیه رویانیان هستند؛ از خوردبین که رویانیان را مسئول بدهی‌های پرسپولیس می‌داند و می‌گوید‌ او باید پاسخگوی وضعیت این تیم باشد تا محمد دادکان که رویانیان را به بستن قراردادهای میلیاردی با بازیکنان و بالا بردن هزینه‌های باشگاه متهم کرده است.

اما همه این سخنان در حالی است که از سردار محمد رویانیان، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس ـ که یک بار پس از رفتنش از این تیم در برنامه نود و پای تخته بیلان مالی تیمش را ارائه داده بود ـ هیچ‌ سخنی در میان نیست و او هیچ پاسخی به منتقدان خود نمی‌دهد!

دادکان در بخشی از گفت‌وگوی خود می‌گوید: «چند روز قبل اصفهان بودم، رفته بودم نجف‌آباد. بچه‌های اصفهان متوجه حضورم شدند و دعوتم کردند. یکی از مدیران سپاهان به من گفت فصل قبل به یک بازیکن 230 میلیون تومان پیشنهاد دادیم و کار تمام شده بود اما بازیکن آمد و گفت، پرسپولیس به من 900 میلیون تومان پیشنهاد داده، اگر اجازه بدهید بروم پرسپولیس. ما هم گفتیم چه چیزی از این بهتر؟ بله، همین آقای رویانیان به بازیکنان 900 میلیون و یک میلیارد و 400 میلیون پول داد».

با همه این حرف‌ها و اتهامات اما محمد رویانیان زبان به کام گرفته و هیچ نشانی از او در رسانه‌ها نیست؛ او که زمانی مرد اول رسانه‌ها بود، به همه اتهامات به ریز پاسخ می‌داد و در یک روز حتی با چندین چند رسانه مصاحبه می‌کرد، این روزها در سکوت کامل خبری است. او حتی هنگامی که اخباری درباره بازداشت سعید شیرینی، دوست و همکار مورد وثوقش در پرسپولیس منتشر ‌و چند روز هم سرپرست سابق پرسپولیس ناپدید شد، هیچ واکنشی نشان نداد.

خلاصه آنکه کار به جایی رسیده که این روزها در خبرگزاری‌های معتبر، ‌مبهم و سربسته می‌پرسند: «رویانیان کجاست؟» و حتی یک روزنامه امروز، تیتر یک خود را به این اختصاص داده ‌که «رویانیان در بازداشت است؟».


بابک زنجانی رویانیان را با خود به کجا کشاند؟

همچنین در شبکه‌های اجتماعی، ‌اخبار غیر رسمی از بازداشت مدیرعامل سابق پرسپولیس منتشر شده و شوخی‌های فراوانی با تصویر او، شیرینی و بابک زنجانی صورت گرفته است.

گویا مراودات مالی غیرشفاف پرسپولیس و همکاری‌‎های او با بابک زنجانی که این روزها ‌بازداشت است، هنوز مشخص نشده‌ و معلوم هم نیست‌ چه زمانی پرده از این اتفاقات برمی‌افتد گریبان مدیران پرسپولیس را گرفته است؛ اما آن روزها که رویانیان، مدیریت باشگاه پرسپولیس را بر عهده داشت، حرف و حدیث‌های زیادی درباره نحوه مدیریت او بود، تا جایی که گفته می‌شد قراردادهای او با شرکت‌های گوناگون مشکلات قانونی دارد؛ شایعه‌هایی که رویانیان در مصاحبه‌های روزانه‌اش آنها را تکذیب می‌کرد، اما هم‌اکنون خبری از او نیست که نیست!

شاید خوش‌بین‌ترین هوادار پرسپولیس هم گمان نمی‌کرد که وضعیت این تیم به جایی برسد که حتی نتواند قرارداد ببندد و بازیکنان آن با مشکلات فراوان مالی و حقوقی روبه‌رو باشند و همیشه سایه بدهی میلیاردی روی سرشان سنگینی کند و با همه این مصائب در کورس قهرمانی هم باشند. هواداران هم مانند پیشکسوتان پرسپولیس انگشت اتهام را سوی مدیری نشانه می‌روند که این روزها نیست. شاید بهترین حرف را در خصوص رویانیان محمد دادکان در گفت‌و‌گوی دیروزش زد؛ جایی که گفت: «‌نه می‌گذارند به آرزویت برسی و نه آبرویی برایت می‌گذارند‌».

پس از استعفای رویانیان از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس، در چهاردهم بهمن ۱۳۹۲، با موافقت سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، محمد رویانیان رئیس بازرسی ویژه معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز