با این همه معوقات بانکی چه کنیم؟

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۳:۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۶۰۴۶۸
با این همه معوقات بانکی چه کنیم؟
میزان معوقات بانکی کشور از مرز 80 هزار میلیارد تومان گذشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، شبکه مجازی آستان نوشت: میزان معوقات بانکی کشور از مرز 80 هزار میلیارد تومان گذشته است. تازه این رقمی است که بطور رسمی اعلام شده و اکبر ترکان به عنوان مشاور رئیس جمهور و رئیس شورای هماهنگی مناطق آزاد می گوید اعداد و ارقام اعلام شده، معوقات آشکار است و رقم واقعی، بیش از این حرف‌هاست.

یکی از سرمنشاءهای اصلی افزایش بی سابقه معوقات بانکی در طول سال های گذشته، اجرای طرحی بود که به طرح بنگاه‌های زودبازده معروف شد. بر این اساس با دستور وقت، وام های زیادی از سوی بانک ها و موسسات مالی پرداخت شد و این در حالی بود که بخش اعظم این وام‌ها بطور واقعی به چرخه تولید وارد نشد.
 
بعدها در بررسی‌هایی که از نتایج این طرح انجام شد، موارد زیادی دیده شد که افراد به اسم راه اندازی یک بنگاه تولیدی با هدف زایش در اقتصاد و کارآفرینی، وام‌های کلان دریافت کرده اند و هیچ خبری از فعالیت اقتصادی نشده است. همین مساله نشان دهنده وجود ضعف نظارت، پیش و پس از پرداخت وام‌ها است.
 
از سوی دیگر، برخی افراد نیز برای ورود به تولید تلاش هایی کردند اما به هم ریختگی همزمان اقتصاد کشور و بویژه حوزه تولید داخلی، آنها را زمین زد و در نتیجه از پرداخت اقساط وام‌های خود نیز بازماندند. امروز انباشته شدن معوقات بانکی، یکی از معضلات اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
 

ادامه پرونده را در اینجا بخوانید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز