رحیمی در سومین اجلاس سراسری کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت:

دولت از فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری به شکل همه جانبه حمایت می‌کند

۱۳۹۱/۱۰/۱۹ - ۱۷:۲۸:۴۷
کد خبر: ۱۱۰۹۱۱
دولت از فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری به شکل همه جانبه حمایت می‌کند
رحیمی با اعلام حمایت و پشتیبانی همه جانبه دولت از فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دولت مصوبات مورد نیاز را در اختیار این معاونت قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس علم و فناوری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی صبح امروز(سه شنبه) در «سومین اجلاس سراسری کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت» که با شعار جایگاه این کانون‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، ایجاد هماهنگی میان دانش و صنعت را اساس پیشرفت و ترقی در جهان امروز دانست و افزود: ایجاد اینگونه کانون‌ها در کشور باید بلافاصله پس از دوران دفاع مقدس انجام می‌شد و امروز لازم است با سرعت و تلاش هرچه بیشتر تاخیر گذشته را جبران کنیم.

وی افزود: کشورهای پیشرفته و قدرت‌های بزرگ نیز از همین مسیر و با ایجاد هماهنگی میان دانش و صنعت به توسعه و تحول دست پیدا کرده‌اند اما متاسفانه با استفاده نابه‌جا از این پیشرفت‌ها، همواره به دنبال تسلط بر جهان، زورگویی و اعمال تحریم هستند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با قدردانی از زحمات و خدمات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور تصریح کرد: یکی از اقدامات بزرگ و مهم دکتر احمدی نژاد تاسیس این معاونت بود و امروز شاهد هستیم که دست اندرکاران این معاونت کارهای بزرگی و به یاد ماندنی را به انجام می‌رسانند.

رحیمی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت داشتن دانشمندان متعهد و سختکوش، در شرایط فشار و تحریم بزرگترین کارهای علمی را انجام داده و علی رغم تنگناهایی که دشمنان ایجاد می‌کنند، با سرعت در حال پیمودن مسیر تعالی و ترقی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر کاربردی بودن تحقیقات و پژوهش‌های صنعتی، اظهار داشت: برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که تلاش و فعالیت‌ها به نتایج قابل قبولی منتهی شود زیرا پژوهشهایی که نتیجه و محصول در پی نداشته باشد، کاری عبث و بی فایده است.

گفتنی است؛ در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور از نقشه راه 10 کانون هماهنگی دانش و صنعت رونمایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز