نسرین سلطانخواه خبر داد

توجه ویژه به حوزه نخبگان و علم و فناوری در بودجه ۹۲

۱۳۹۱/۱۲/۲۲ - ۱۶:۳۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۵۹۶۶
توجه ویژه به حوزه نخبگان و علم و فناوری در بودجه ۹۲
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بودجه‌های حوزه نخبگان و علم و فناوری برای سال آینده با وسعت نظر دیده شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره بودجه اختصاص یافته به امور نخبگان اظهار داشت: بودجه سال 91، بودجه‌ای انقباضی بود و باید مطابق آن به بخش‌های مختلف اعتبار اختصاص می‌یافت اما اعتبار تخصیصی به حوزه علم و فناوری و نخبگان بر اساس آنچه در ردیف‌های بودجه‌ای بود، در مقایسه با سایر بخش‌ها بهتر بود.

وی افزود: برای سال آینده نیز با توجه به این‌که بودجه سال 92 دارای دو ویژگی از جمله انقباضی بودن و کاهش تکیه بر درآمدهای نفتی است، بودجه‌های حوزه نخبگان و علم و فناوری با وسعت نظر دیده شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه درباره تعامل با کشورهای مختلف در حوزه علم و فناوری گفت: تفام نامه‌های دولتی فقط کار بستر سازی تعاملات علم و فناوری را انجام می‍‌دهد و شرط لازم برای برقراری این تعاملات فراهم کردن ورود بخش‌های خصوصی دانش بنیان به این حوزه است.

سلطانخواه ادامه داد: برای همین از حضور شرکت‌های دانش بنیان برای ارائه محصولات خود در خارج از کشور و یافتن بازارهای صادراتی حمایت می کنیم که به عنوان نمونه سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان محصولات خود را در نمایشگاه‌های چین، اردن و چند کشور دیگر با حمایت‌های دولتی عرضه کردند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای حضور بخش‌های دانش بنیان کشورهای دیگر در ایران نیز حمایت‌های لازم صورت می گیرد که یکی از این موارد برگزاری نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته طی سال جاری بود که سه کشور روسیه، اوکراین و بلاروس در این نمایشگاه حضور فعالی داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز