مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویش دارو عنوان کرد

صرفه جویی ارزی با تولید دو داروی نوترکیب پلکتیویز و پگاستریم

۱۳۹۱/۱۲/۲۲ - ۱۸:۵۸:۱۷
کد خبر: ۱۱۵۹۹۵
صرفه جویی ارزی با تولید دو داروی نوترکیب پلکتیویز و پگاستریم
طباطبایی از صرفه جویی ارزی با تولید دو داروی نوترکیب پلکتیویز و پگاستریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، مجتبی طباطبایی مدیر عامل شرکت دانش بنیان پویش دارو در مراسم رونمایی از دو دستاورد دارویی جدید اظهار داشت: داروی پلکتیویز  مشکل لخته‌های خونی در بدن را که باعث سکته می‌شود، حل می‌کند. این دارو اگر در سه ساعت اولیه سکته تزریق شود لخته خونی حل شده و ماهیچه قلب از بین نمی‌رود.

وی با اشاره به این مطلب که این دارو در کشورهای اروپایی و امریکا در آمولانس بعد از تشخیص تکنسین اورژانس به بیمار تزریق شده و جلوی لخته شدن خون را می‌گیرد، افزود: این دارو با قیمت 450 یورو وارد کشور شده که با تولید آن در ایران قیمت به 100 دلار می‌رسد.

طباطبایی در مورد داروی پلکتیویز نیز گفت: این دارو پنج سال است که وارد بازار دنیا شده و ایران دومین کشور سازنده آن است و تمام مراحل تولید دارو در ایران انجام شده است.

مدیر عامل شرکت پویش دارو ادامه داد: مصرف عمده این دارو برای درمان بیماران سرطانی که دچار کمبود گلبول سفید هستند مفید است وتعداد گلبول های سفید خون بیمار در صورت استفاده از این دارو به سطح عادی باز می گردد.

طباطبائی با اشاره به این مطلب که تولید این دو دستاورد سبب صرفه جویی ارزی در کشور می‌شود، گفت: این دارو با قیمت جهانی 2700 یورو است که با تولید در ایران به حدود 500 دلار می‌رسد.

وی تصریح کرد: بیماران سرطانی پس از هر دوره شیمی ‌درمانی تعدادی از گلبول‌های سفید خود را از دست می‌دهند که این موضوع آن‌ها را در برابر بیماری‌های‌ عفونی نا امن می‌کند. استفاده از این دارو به پزشک اجازه می‌دهد تا در تعداد شیمیایی ‌درمانی و دوز آن قدرت مانور بیشتری داشته باشد.

به گفته طباطبائی این دارو در کودکانی که به‌طور طبیعی پروتئین در بدنشان نیست نیزمورد استفاده است. این کودکان بعد از سه سالگی به دلیل نبود پروتئین می‌میرند. با تزریق هر 15 روز یکبار این دارو کودک می‌تواند عمر طبیعی کند.
 
مدیرعامل شرکت پویش دارو با اشاره به این‌که این شرکت در سال 1375 تاسیس شده عنوان داشت تا آخر سال 91 این شرکت 710 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

نظر شما