وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

دولت هنوز تصمیمی برای ادغام وزارت ارتباطات نگرفته است

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۳:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۵۰
دولت هنوز تصمیمی برای ادغام وزارت ارتباطات نگرفته است
رضا تقی پور گفت: بر اساس قانون پنجم توسعه، موضوع ادغام برخی وزارتخانه ها در محور فعالیت های دولت قرار دارد، اما هنوز درباره وزارت ارتباطات تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، دکتر رضا تقی پور در حاشیه پنجمین همایش ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس قانون پنجم توسعه، موضوع ادغام برخی وزارتخانه ها در محور فعالیت های دولت قرار دارد، اما هنوز درباره وزارت ارتباطات تصمیمی گرفته نشده است.

وی در ادامه گفت: بنا به گفته رییس جمهور، وزارت راه و ترابری در وزارتخانه های زیر
بنایی ادغام می شود و نمی توان از این حرف این موضوع را استنباط کرد که وزارت ارتباطات هم در دیگر سازمان ها ادغام می شود.

وی در ادامه گفت: بر اساس قانون پنجم توسعه این تکلیف برای دولت مشخص شده که تعداد وزارتخانه ها را از 21 وزارتخانه به 17 وزارتخانه برساند. بنابراین این موضوع در محور فعالیت های دولت قرار دارد که با ادغام مناسب، بتواند مدیریت عالی کشور را در جهت نیاز جامعه تنظیم کند.

تقی پور در مورد ابلاغ شورای رقابت به اپراتور ها برای تبعیت نکردن از رگولاتوری گفت: قوانین و مقررات در این حوزه روشن است، ما در هماهنگی با شورای رقابت منتظر ابلاغ چارچوب های لازم برای رقابت و تعرفه گذاری هستیم، این وظایف تا زمانی که قوانین جدیدی وضع نشده، تحت وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات و رگولاتوری است.

وزیر ارتباطات درباره تعدیل نیرو در مخابرات نیز اظهار داشت: برخی شکایت ها و درخواست ها مبنی بر اینکه تعدیل نیرو صورت گرفته، به دست ما رسیده و ما هم گروه هایی را به استان ها اعزام کرده ایم تا این مسأله را بررسی کنند. گزارش حاصل از این بررسی ها به زودی به دولت ارائه می شود.

وزیر ارتباطات در خاتمه از آماده شدن شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: 95 درصد کار شبکه ملی اطلاعات انجام شده و این شبکه به زودی آماده بهره برداری است
.

 

نظر شما