برای جلوگیری از صدمات مغزی بازیکنان فوتبال آمریکایی

اینتل برای فوتبالیست ها کلاه هوشمند می سازد

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۳:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۹۲
اینتل برای فوتبالیست ها کلاه هوشمند می سازد
شرکت اینتل برای کاهش صدمات مغزی بازیکنان در میدان فوتبال کلاه هوشمند و گران خود را سال آینده روانه بازار می کند.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، کلاه های هوشمند جدید ساخت مشترک شرکت اینتل و لیگ ملی فوتبال آمریکا به کمک بازیکنان فوتبال می آیند.

NFL و اینتل برای کاهش صدمات مغزی بازیکنان ناشی از برخوردهای فیزیکی در بازی های فوتبال آمریکایی به دنبال راه حل جدی بوده اند. به نظر می رسد با ساخت کلاه های هوشمند که محصول مشترک این دو شرکت است در آینده ای نزدیک مشکل صدمات مغزی بازیکنان فوتبال حل شود.

این کلاه ها مجهز به حسگرهایی هستند که ضربات خطرناک را تشخیص داده، هشدارهایی به مربیان کنار زمین می فرستد و یا حتی می تواند اطلاعات لازم را به مراکز پزشکی جهت تحلیل های درست و به موقع انتقال دهد.

کلاه های هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که جلوی ضربات وارده به لایه بیرونی را می گیرند و از بروز شکستگی های جمجمه و یا سایر صدمات مغزی جدی ممانعت به عمل می آورند.

در سال 2007 راجر گودل، از مسئولان ارشد NFL( لیگ فوتبال ملی) به همین منظور سامانه ضربه سنجی سر (HITS) را راه اندازی کرد، کلاهی که به شتاب سنج هایی مجهز بود تا شدت نیروهای وارده به بازیکنان و طول برخورد ها و تصادم ها را اندازه گیری کند. هم اکنون این شرکت به همکاری شرکت اینتل در تلاش است که این سامانه را نسبه به گذشته بهبود بخشد.

جان هنگولد (Hengeveld) مدیر تجاری شرکت اینتل در این خصوص می گوید که گروه او از نرم افزاری استفاده می کند که مخصوص آزمایش ضربات ناشی از تصادفات ماشینی است اما در زمین فوتبال هم این امکان را به ما می دهد که شدت ضربات در برخوردهای فیزیکی بازیکنان را بسنجیم.

این گروه امیدوار است توسط این سامانه بتواند اطلاعات لازم را از میدان فوتبال به کناره های زمین انتقال داده و ضربات خطرناک را به سرعت تشخیص دهد. با بررسی این ضربات توسط نرم افزار ها، گروه پزشکی می تواند شدت جراحات را ارزیابی کند.

NFL تخمین می زند که 75 درصد از بازیکنان این لیگ از این کلاه ها استفاده خواهند کرد. ظاهر کلاه های جدید شبیه کلاه های قبلی است با این تفاوت که یک لایه پلاستیکی اضافی وجود دارد که دو لایه درونی نرم و سفت را محافظت می کند.

گفتنی است که مشکل اساسی این کلاه ها قیمت تمام شده آنهاست که بالغ بر هزار دلار است.

نظر شما