دبیرکل سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم خبر داد

برپایی نشست توسعه صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۷:۵۶:۳۳
کد خبر: ۱۶۳۱۱۶
برپایی نشست توسعه صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان
میزگردهای نشست توسعه صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان توسط پارک های علم و فناوری در سالن همایش های شهدای جهاد علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست مصطفی کریمیان اقبال، مدیرکل سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم در خصوص برگزاری این نشست گفت: این جلسات دست آوردهای بسیار خوبی دارد و زمانی که افراد دور هم گرد می آیند فاصله افکارکم می شود و با تامل و تدبیر، آسیب شناسی مباحث بهتر می توان به حل مشکلات پرداخت.

وی افزود: چون ما نمایندگان دولت هستیم طبیعی است که وقت زیادی صرف بیان مشکلات و یا تعریف و تمجید از دستاوردها می شود و گاه فراموش می کنیم که کسانی نیز هستند که باعث توسعه تکنولوژی در کشور می شوند و در خارج از این جلسات هستند و آن ها همان شرکت های خصوصی هستند که سراغ دولت نمی ایند و کارخود را انجام می دهند و دانش فنی را به بیرون صادر می کنند و تنها انتظارشان این است که ما دولتی ها موانع را از سر راهشان برداریم.

کریمیان اقبال در پایان سخنان خود افزود: این نکته بسیار حائز اهمیت است که مدیران مراکز رشد و پارک های علم وفناوری ارتباطی مستقیم داشته باشند تا از مشکلات اگاه شوند و از این پس ما حضور صاحبان صنعت و مدیران اتاق بازرگانی را هم در جلسات داشته باشیم.

در ادامه نشست میزگرد تخصصی تجاری سازی از میزگردهای نشست توسعه صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان توسط پارک های علم وفناوری روسای پارک ها و شرکت های دانش بنیان به ایراد سخنانی پرداختند.

سیف الدین از روسای پارک های علم و فناوری در سخنانی گفت: چند نکته کلیدی در خصوص تجاری سازی شرکت های دانش بنیان وجود دارد که از آن جمله می توان به تاثیر این شرکت ها در اقتصاد کشور از بین بردن دیوان سالاری در قوانین پارک ها،ایجاد استاندارد برای کمک به بازاریابی و حرکت نسل دوم پارک ها به سمت نسل سوم پارک ها و ایجاد کریدر خدمات دانش بنیان و توسعه حمایت منطقه ای اشاره کرد.

صاحب کار از دیگر مدیران این حوزه نیز افزود: ما باید در جهت توانمند شدن شرکت های دانش بنیان قدم برداریم و با برنامه رزی صادرات را تحریک کنیم که در این راه م توانیم از ایجاد رکت های خدماتی برای توانمند سازی شرکت های دانش بنیان بهره بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز