طراحی پوستری برای صدمین سال ظهور چاپلین

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۴:۵۹:۳۸
کد خبر: ۱۸۵۸۵۰
طراحی پوستری برای صدمین سال ظهور چاپلین
بهزاد شیشه‌گران برای چارلی‌چاپلین یک پوستر طراحی کرد.


به گزارش برنا،بهزاد شیشه گران  "گرافیست و نقاش" در یادداشتی که در توضیح پوسترش نوشته، آورده‌ است:

« چارلی چاپلین (متولد ۱۸۸۹-درگذشت۱۹۷۷)نویسنده، بازیگر، کارگردان وهمچنین آهنگساز برجسته‌ی هالیوود و برنده‌ی جایزه‌ی اسکار است. بیشتر فیلم‌ها‌ی او کمدی و صامت هستند.

چاپلین بیش از ۶۵ سال در زمینه‌ی سینما فعالیت کرد که شروع فعالیت‌های او از سالن ویکتوریای انگلستان به عنوان یک پسر بچه‌ آغاز شد و تا سن ۸۸ سالگی ادامه یافت. وی در سال ۱۹۱۹ همراه با تعدادی از دوستان سینمایی خود اتحادیه‌ی سینماگران را تاسیس کرد.
چاپلین یکی از محبوب‌ترین و بزرگترین‌ هنرمندان قرن بیستم و تاریخ سینما است.

سال 1914وقتی تصویر چاپلین با کلاهی بر سر و عصایی در دست بر پرده سینماها نقش بست هیچ‌کس فکر نمی‌کرد این شخصیت با ظاهر و لباس‌هایی مشابه تبدیل به یکی از ماندگارترین شخصیت‌های تاریخ سینمای جهان شود.»

بهزاد شیشه‌گران، طراح، نقاش و گرافیست، متولد 1331 تهران است. او از سال 1350 تا کنون 18 مجموعه‌ی کاری داشته است و از سال 51 تاکنون طراحی تعداد کثیری پوستر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را برعهده داشته است.

این هنرمند همچنین برگزاری 11 نمایشگاه انفرادی و برگزاری بیش از 90 نمایشگاه گروهی (داخلی و خارجی)، چاپ آثار در نشریات داخلی و خارجی، طراحی تعدادی آرم، آرم نوشته، رو جلد کتاب، مجله، طراحی حروف فارسی و بسته بندی ...و تدریس طراحی؛ نقاشی وگرافیک از سال 1354 تاکنون؛ تالیف کتاب یک‌صد پرتره ازسیمای پهلوان تختی آثار طراحی و نقاشی و گرافیک را در کارنامه‌ی خود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز