پاموک با «موزه معصومیت»، جایزه موزه سال اروپا را گرفت

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۶:۰۰:۲۶
کد خبر: ۱۸۹۰۰۱
پاموک با «موزه معصومیت»، جایزه موزه سال اروپا را گرفت
جایزه موزه سال 2014 اروپا به «موزه معصومیت» اورهان پاموک، رمان‌نویس ترک برنده نوبل ادبیات تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، جایزه موزه سال که از سوی انجمن موزه‌های اروپا (EMF) اعطا می‌شود، در سی‌وهفتمین دوره به «موزه معصومیت» که اورهان پاموک آن را براساس رمانی به قلم خود با همین نام ساخته، تعلق گرفت.

پاموک طی مراسمی که در موزه هنرهای استونی برگزار شد، جایزه خود را دریافت کرد. جایزه موزه سال اروپا به نهادهایی تعلق می‌گیرد که با تلاش افراد محلی و داوطلب فعالیت می‌کنند.
در بیانیه‌ای از سوی انجمن موزه‌های اروپا منتشر شده، آمده است: «موزه معصومیت» را می‌توان موزه تاریخی زندگی شهر استانبول در نیمه دوم قرن بیستم دانست. این مکان همچنین نسخه ملموس و مهمی از داستان عاشقانه‌ای است که این نویسنده برنده نوبل در رمانی به همین نام به نگارش درآورده است. «موزه معصومیت» مدلی کوچک، شخصی، محلی و ماندگار برای ارتقای موزه‌های جدید است.

به گزارش حریت دیلی نیوز، پاموک در کاتالوگ موزه معصومیت توضیحاتی در زمینه شرایط جمع‌آوری‌ آثار موزه، عکس‌های استانبول قدیم و رسوم این شهر ارائه کرده است.
پاموک به عنوان یکی از بزرگترین رمان‌نویسان ترکیه، خالق آثار تحسین‌شده‌ای چون «نام من سرخ»، «کتاب سیاه» و اثر زندگینامه‌ای «استانبول» است که تاکنون به 60 زبان دنیا ترجمه شده‌اند. وی نوبل ادبیات را در سال 2006 به خود اختصاص داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز