قائم مقام سازمان فضایی ایران خبر داد؛

ایستگاه های زمینی دریافت ماهواره در شهرهای کشور گسترش می یابد

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۱۹:۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۹۶۲۴۱
فاضلی از ایجاد ایستگاه‌های زمینی ارتباط با ماهواره درمشهد، تبریز و دیگر شهرها خبر داد و گفت:در حال مطالعه برای ایجاد ایستگاه زمینی ارتباط باماهواره در خارج از کشور هستیم.

حمید فاضلی روز یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز پایش ایران ست در مرکز فضایی البرز، این مرکز را یکی از نخستین مجموعه های فضایی ایران عنوان کرد و گفت: فعالیت های این مرکز به سال های قبل از انقلاب بازمی گردد و تمام تلاش های سازمان فضایی این است که این مرکز را به عنوان یک مقر برای انجام فعالیت های فضایی در سطح منطقه معرفی کند.

به گزارش سرویس به نقل روابط عمومی سازمان فضایی، وی مرکزیت ایستگاه‌های زمینی دریافت تصاویر ماهواره‌ای را مرکز فضایی البرز عنوان کرد و گفت: هم اکنون ایستگاه زمینی دریافت تصاویر ماهواره ای در منطقه قشم ایجاد شده است و آنتن های گیرنده ماهواره های تدبیر، رصد در این منطقه مستقر شده اند که با پرتاب ماهواره تدبیر ارتباط زمینی با آن از طریق این مرکز انجام خواهد شد. ماهواره تدبیر در زمره ماهواره های تحقیقاتی سنجش از دور است که قرار است در سال جاری به فضا پرتاب شود.

قائم مقام سازمان فضایی ایران با اشاره به فعالیت های مرکز پایش ماهواره ایران ست گفت:در این مرکز پشتیبانی فنی شبانه روزی از ماهواره ایران ست انجام می شود و آرشیو تصاویر روزانه از ماهواره ایران ست دریافت می‌شود.

سامانه های رصد اپتیکی فضایی در مرکز فضایی البرز مستقر می‌شود
فاضلی همچنین با اشاره به فعالیت های رصدخانه مرکز فضایی البرز گفت: قرار است سامانه های رصد اپتیکی فضایی در این مرکز مستقر شود، این سامانه ها با حمایت سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) به منظور تسهیم اطلاعات در این مرکز ایجاد می‌شود. ‌

وی همچنین از ایجاد آزمایشگاه بنیادی داده های سنجش از دور در مرکز فضایی البرز خبر داد و گفت: تجهیزات آزمایشگاهی و نرم افزارهای مورد نیاز این آزمایشگاه با کمک دانشگاه های کشور طراحی و تامین شده است و قرار است این آزمایشگاه در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

فاضلی از ارتقای پروژه گیرنده آنتن ده متری در مرکز فضایی البرز خبر داد و گفت: آنتن ده متری گیرنده تصاویر ماهواره ای در سال 53 توسط شرکت آمریکایی جنرال الکتریک در این مرکز راه اندازی شده و تصاویر ماهواره ای دریافت می کرده است.

فاضلی افزود: این آنتن گیرنده در ماهواره های جدید نیز قابل استفاده است که با ارتقای این آنتن می توان در پروژه های داخلی نیز از آن استفاده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز