دستاورد محققان ایرانی در سالی که گذشت؛

مهرماه ۸۹/دستاوردهای محققان ایرانی در زمینه نانو

۱۳۹۰/۰۱/۰۷ - ۱۴:۳۸:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۲۶
مهرماه ۸۹/دستاوردهای محققان ایرانی در زمینه نانو
دانشمندان ایرانی در سالی که گذشت در زمینه نانوفناوری موفق به تولید دستاوردهای زیادی شدند که در عرصه های مختلف کمک زیادی می‌کند.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، محققان کشورمان در مهرماه سال 89 در زمینه نانوفناوری موفق به تولید دستاوردهای زیادی شدند. این دستاوردها در عرصه های مختلف علمی کاربرد دارند.


1.تلاش محققان کشور برای به کارگیری لیزر در تولید نانو ذرات

رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد درباره کاربردی کردن لیزر در تولید نانو ذرات گفت: با استفاده از فناوری نانو اقدام به تولید نانو ذرات فلزی و حتی غیر فلزی مانند کربن در محیط های گازی و مایع کردیم. تولید نانو ذرات با استفاده از لیزر در محیط گازی در دنیا در فاز آزمایشگاهی و محدود انجام می شود و در این آزمایشگاه نیز نانوذرات در محیط مایع تولید شد و پروژه ای نیز در زمینه تولید نانو ذرات فلزی در محیط گازی با استفاده از لیزر تعریف و در دست اجرا است.



2.ساخت نانوسکوپ اتمی خودکار در پارک فناوری تهران

محققان پارک فناوری دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت نانوسکوپ اتمی با قدرت کارکرد در محیطهای خلاء و مایع شدند. شرکت توسعه تجارت نانو موفق به طراحی و ساخت نانوسکوپ اتمی شد که می تواند در محیطهای خلاء و مایع کار کند.

عملکرد خودکار، اندازه گیری نیروی اصطکاک و مشخصات فیزیکی و مکانیکی نانو ذرات، تصویربرداری سه بعدی نانوذرات با قدرت تفکیک مناسب و نیز انجام عملیات نانو دستکاری با ویژگی تخمین ناهمواری سطح بستر و قابلیت عملکرد در محیط‌های خلاء، هوا و مایع از ویژگی های نانوسکوپ نیروی اتمی است.



3.توسعه فناوری نمای گرها با سنتز نانولوله‌های کربنی در دانشگاه تهران

محققان دانشگاه تهران با سنتز نانولوله های کربنی درخت گونه زمینه مناسبی برای توسعه فناوری نمایشگرها ایجاد کردند. در این تحقیق با استفاده بهینه از شرایط لایه نشانی، امکان رشد ساختارهای پیچیده محقق شد. با سنتز نانولوله های درخت‌ گونه به افزایش چشمگیری در الکترون دهی در حوزه نانو لوله های کربنی می رسیم که امیدهایی در حوزه نمایشگرها ایجاد کرده است. نانو لوله های کربنی درخت گونه در آینده می تواند به عنوان حسگرهای با دقت بالا در زمینه های مختلف مانند استفاده در زلزله نگارها استفاده شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز