در آمریکا اتفاق افتاد؛

قطع سخنرانی مقام‎ اسراییلی توسط دانشجویان یهودی

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۵:۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۳۸۵۶
قطع سخنرانی مقام‎ اسراییلی توسط دانشجویان یهودی
دانشجویان یهودی دانشگاه شهر بوستون آمریکا با قطع سخنرانی رییس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت رژیم صهیونیستی (شین بت)، خواستار محاکمه وی به جرم جنایات جنگی شدند.

به گزارش سرویس دانشگاه برنا، به نقل از شبکه خبری «پرس تی وی»، شماری از دانشجویان یهودی دانشگاه «برانددایس» شهر بوستون آمریکا با قطع سخنرانی «آوی دیچر»، رییس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وی را مجرم جنگی دانسته و خواستار محاکمه فوری‌ او شدند.

بنابر این گزارش، این دانشجویان در قالب «دانشجویان براندایس برای اجرای عدالت در فلسطین» پس از آغاز سخنرانی رییس پیشین «شین بت» و عضو فعلی حزب مخالف کادیما، صندلی‌های خود را ترک کردند.

دانشجویان همچنین با زبان انگلیسی و عبری، دیچر را به صدور دستور شکنجه و ارتکاب جرم علیه بشریت متهم کردند.

این دانشگاه که به نام لوئیس براندایس، یکی از قضات دیوان عالی آمریکا و هوادار صهیونیسم، نام‌گذاری شده، پذیرای جمعیت گسترده‌ای از دانشجویان یهودی است.

دانشجویان معترض در حالی که به محاکمه دیچر در دیوان بین المللی دادگستری اشاره داشتند، خطاب به وی گفتند: «نگران نباش دیچر، یکدیگر را در لاهه ملاقات خواهیم کرد.»

این گروه دیچر را به دلیل صدور دستور ترور یکی از رهبران جنبش حماس در سال 2002 میلادی، به جنایت علیه بشریت متهم کردند.در جریان ترور یکی از رهبران حماس که با انداختن بمب یک‌تنی در محل زندگی وی همراه بود، 15 فلسطینی از جمله 9 کودک جان باختند.

در سال 2002 میلادی، دیچر به علت دخالت در قتل 15 فلسطینی در زمان ریاست شین بث با شکایت و پیگرد قانونی مواجه شد، اما قاضی فدرال اتهام وارد شده به وی مبنی بر جرم علیه بشریت را تایید نکرد.

دیچر در زمان آغاز انتفاضه دوم مسئول بخش امنیتی شین بث بود و از 2006 تا 2009 میلادی به عنوان وزیر امنیت داخلی رژیم تل‌آویو فعالیت داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز