فیس‌بوک زمین را آلوده می‌کند

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۵:۳۸:۰۰
کد خبر: ۳۴۱۸۰
فیس‌بوک زمین را آلوده می‌کند
سازمان صلح سبز اعلام کرد که فعالیت شبکه اجتماعی فیس بوک در اینترنت، آلاینده است و زمین را هر روز آلوده‌تر می کند.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا به نقل از پایگاه اینترنتی گروه صلح سبز، سازمان مردم نهاد صلح سبز اعلام کرد که شبکه اجتماعی فیس‌بوک برای انجام امور سرورهای بزرگ خود از برق تولید شده در نیروگاه‌های زغال سنگ استفاده می‌کند. این در حالی است که این گروه از برنامه فیس‌بوک برای راه‌اندازی دو مرکز داده جدید خبر داد.

امروزه بیش از 700 میلیون نفر عضو شبکه فیس‌بوک هستند و اعضای این شبکه بیش از 10 میلیارد عکس و تصویر ویدیویی در این شبکه قرار داده‌اند و هر روز بر حجم این اطلاعات افزوده می‌شود و همین فرآیند گسترش سرورها را برای فیس‌بوک الزامی کرده است.

بر اساس این گزارش، فیس‌بوک برای خنک کردن سرورهای عظیم خود از برق تولید شده از زغال سنگ استفاده می‌کند که موجب مصرف بیشتر انرژی و در نتیجه گرم شدن بیشتر زمین می شود.

گفتنی است، امروزه تعداد فزاینده‌ای از سرورهای غول پیکر در جهان وجود دارد که هر یک انرژی بیشتری مصرف می‌کند و به همین علت کارشناسان صلح سبز عقیده دارند که اینترنت موجب آلودگی می‌شود.

بر همین اساس، فعالان حفظ محیط زیست اعلام کرده‌اند که فیس بوک باید به سرعت راه‌حل استفاده از انرژی‌های پاک را جایگزین منابع تولید برق خود کند.

این درحالی است که برخی از سایت‌ها نظیر گوگل تلاش می‌کنند صفت وجدان سبز به خود بدهند؛ یعنی ادعا کنند که مسایل زیست محیطی را مد نظر قرار می‌دهند.

گوگل به تازگی میزان انتشار دی‌اکسیدکربن خود را منتشر و عنوان کرده است که هر جستجو در گوگل موجب انتشار دو دهم گرم (0.2 گرم) دی‌اکسیدکربن می‌شود.

در هر ثانیه، 34 هزار جستجو در جهان صورت می‌گیرد یعنی در هر ثانیه، شش هزار و 800 کیلوگرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌شود که این رقم در هر دقیقه به چهار هزار کیلوگرم دی‌اکسید‌کربن می‌رسد.

همه غول‌های اینترنتی امروزه به فکر یافتن راه‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ویژه دسترسی به پردازنده‌های کاراتر با مصرف پایین‌تر هستند.

نظر شما