معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

نقدپذیری، فقط مخصوص مسوولان نیست

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۵:۲۵:۰۰
کد خبر: ۳۴۱۹۷
نقدپذیری، فقط مخصوص مسوولان نیست
در قسمتی از نامه فرزاد جهان آمده است: شما هم نقدپذیر باشید. نقدپذیری که فقط مخصوص مسوولان نیست، بالاخره اگر بر دانشجو هم نقدی وارد است باید نقدپذیری کند.

به گزارش سرویس دانشگاه برنا، معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در نامه ای به تشکل‌های دانشجویی با تاسی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دانشجویان نکاتی را متذکر شد.

متن كامل نامه فرزاد جهان در دیدار با دانشجویان به شرح ذیل است:

اینک که 6 ماه از سال تحصیلی جدید گذشته و فصلی دیگر از فعالیت‌های آن تشکل‌ها رقم‌خورده، نکاتی چند برگرفته از بیانات مهم مقام معظم رهبری(دامت برکاته) را که در تاریخ 31/5/89 مصادف با 11 رمضان المبارک در دیدار با دانشجویان و در پاسخ به پرسش‌های آن‌ها ایراد شده است را متذکر می‌شوم.

امیدوارم که این نکات چون همیشه در الویت توجه قرار گیرد. مضاف آن‌که مغتنم است ارزیابی دقیقی از عملکرد تشکل‌ها مبتنی بر شاخص‌های ارایه شده از سوی مقام معظم رهبری توسط خود تشکل‌ها صورت گیرد.

- تلاش کنید دائره خالصین را توسعه بدهید، کاری کنید که افراد خالصی که می‌توانند جامعه شما را خالص کنند در جامعه بیشتر شوند. از خودتان شروع کنید، خانواده خودتان، دوستان خودتان و تشکل خودتان و بیرون از تشکل خودتان.

- از مسوولان سوال کنید. اما قضاوت و معارضه نه.

بهترین روش سوال و پاسخ هم این است که مسوولین درون مجموعه‌های دانشجویی بیایند. مراقبت کنید طرح سوال ... اشتباه گرفته نشود با معارضه.

- جلسه تخصصی دانشجویی بگذارید.

در زمینه مسایل سیاسی، معارف اسلامی ، تفکرات مکاتب گوناگون جهانی ، مسایل علمی جلسه تخصصی دانشجویی بگذارید، با یكدیگر بحث کنید.

- مسایل را اصلی فرعی کنید. مسایل درجه دوم جای مسایل اصلی را در انگیزه‌های ما، در همت ما در صرف انرژی‌ای که می‌شود، نگیرد.

- شما هم نقدپذیر باشید. نقدپذیری که فقط مخصوص مسوولان نیست، بالاخره اگر بر دانشجو هم نقدی وارد است باید نقدپذیری کند.

- مراقب باشید تشکل‌های دانشجویی تحت تاثیر اختلاف سلیقه‌ها، نه خودشان در درون دچار انشعاب شوند نه با همدیگر اصطکاک و تصادم پیدا کنند.

- در مسایلی که با سرنوشت کشور ارتباط پیدا می‌کند، حتما تحلیل و موضع داشته باشید.

- تقویت مبانی معرفتی را جدی بگیرید.

- همه تشکل‌ها ارتباطاتشان را با بدنه دانشجویی تقویت کنند. در همه روزهای سال و در مناسبت‌های مختلف، ارتباط با بدنه دانشجویی زیاد باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز