عکس‌های فضایی هفته؛

قمرهای زحل از یکدیگر تقلید می‌کنند

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۸:۳۷:۰۰
کد خبر: ۳۴۲۹۸
قمرهای زحل از یکدیگر تقلید می‌کنند
مجله نشنال جئوگرافی عکس‌های فضایی هفته پیش را منتشر کرد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، مجله نشنال جئوگرافی عکس‌های فضایی هفته پیش خود را از تصویر سحابه‌های نورانی گرفته تا تقلید قمرهای زحل منتشر کرد.



سحابه‌های نورانی


عکس رنگی جدید از منطقه شکل‌گیری ستاره Rho Ophiuchi که محل تجمع انواع مختلفی از سحابی‌ها، ابرهای گازی و گرد و خاکی بین ستاره‌هاست.

این تصویر توسط دوربین WISE ناسا گرفته شده است. قسمت سفید رنگ در مرکز تصویر، یک سحابی نشری را نشان می‌دهد که نور آن به دلیل گرم شدن گاز موجود توسط ستاره‌های مجاور، دیده می‌شود. درخشش منطقه قرمز رنگ در گوشه سمت راست نیز به این دلیل است که گرد و خاک سرد، نور را از یک ستاره مرکزی منعکس می‌کند.


امواج آتشفشانی


امواج آتشفشانی، تغییر شکل نسبی زمین در اطراف آتشفشان کیلائواِآ در هاوایی را بعد از فعالیت این آتشفشان نشان می‌دهد. این تصویر برپایه داده‌های راداری توسط ماهواره‌های ایتالیایی گرفته شده است.


گرداب ابرها


ابرهای پراکنده تصویری از گرداب را در آسمان شمال شرقی اقیانوس آرام ایجاد می‌کند. این عکس از برجک قوسی شکل ایستگاه بین المللی فضا که سال پیش به آن اضافه شده، گرفته شده است.


تقلید قمرهای زحل از همدیگر


در این تصویر که توسط کاوشگر کاسینی گرفته شده، قمرهای رئا (در سمت چپ تصویر) و دیون بسیار شبیه هم دیده می‌شود. رئا با عرض یک هزار و 528 کیلومتر بعد از تیتان یکی از بزرگ‌ترین قمرهای زحل محسوب می‌شود. عرض دیون نیز برابر 1 هزار و 123 کیلومتر است.

نظر شما