معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور اعلام کرد

پیشرفت چشمگیر در طرح‌های کلان ملی فناوری

۱۳۸۹/۱۰/۰۱ - ۱۶:۵۱:۰۰
کد خبر: ۳۷۹۸
پیشرفت چشمگیر در طرح‌های کلان ملی فناوری
سلطانخواه از پیشرفت چندین طرح کلان ملی فناوری در نشست علم و عمل خبر داد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، در همایش نشست علم تا عمل، نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تأکید بر این نکته که هدف طرح های کلان ملی فناوری را می توان در استفاده هر چه بیشتر از فناوری ها، پاسخگویی به نیازهای کشور و گسترش آنها در تمامی حوزه های علمی خلاصه کرد، خاطر نشان کرد: در این الگوی جدید به جای انجام طرح های منفصل و بدون ارتباط با هم، می بایست طرح ها به صورت مرتبط و در سطح کلان و با همکاری توانمندی های بخش خصوصی انجام شود.

وی در ادامه افزود: در سال های 87 الی 88، یازده طرح معاونت با حجم 850 میلیارد ریال به تصویب و اجرا رسیده و هر کدام از آنها دارای یک شورای نظارتی در مراحل مختلف و یک کمیته اجرایی با وظیفه تعیین زمانبندی و نظارت بر اجرا تعیین شده است.

دکتر سلطانخواه گفت: در مجموع این طرح ها شاهد پیشرفت های 20 تا 85 درصدی هستند.

وی در ادامه به تولید 5 نوع رادیو دارو برای درمان بیماران صعب العلاج اشاره کرد و افزود: این دارو ها تست های بالینی را به پایان رسانده اند و به زودی برای مصرف در اختیار بیمارستان ها قرار خواهند گرفت.

سلطانخواه در ادامه با معرفی طرح شبکه ملی ابر رایانش، ابراز داشت: طرح ابر رایانش از سه زیرمجموعه تشکیل می شود و توان عملیاتی آن، 10 به توان 14 محاسبه در ثانیه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز