با حضور وزیر نیرو صورت گرفت

بهره‌برداری از فاز صفر مجتمع نیروگاه بادی-خورشیدی غدیر در دامغان

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۲:۲۷:۰۰
کد خبر: ۳۹۱۱
بهره‌برداری از فاز صفر مجتمع نیروگاه بادی-خورشیدی غدیر در دامغان
نیروگاه بادی - خورشیدی غدیر برای اولین بار در کشور با تلفیق دو نیروی بادی و خورشیدی ساخته می شود و از این جهت در نوع خود بی‌نظیر است.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، مدیرعامل مجتمع نیروگاه بادی - خورشیدی غدیر در شهرستان دامغان از افتتاح فاز صفر این نیروگاه با حضور مهندس "مجید نامجو" وزیر نیرو خبر داد.

مهندس ایمان ایثاری اظهار داشت: این مجتمع نیروگاهی برای نخستین بار با حضور بخش خصوصی جهت تامین نزدیک به یک هزار مگاوات انرژی در شهرستان دامغان در استان سمنان اجرایی شده است.

ایثاری با اشاره به هزینه های این طرح افزود: تا سقف چهار میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در جهت ساخت این مجتمع صورت خواهد گرفت.
وی همچنین گفت: چشم انداز بلند مدت این طرح برای تولید یک هزار مگاوات انرژی الکتریکی برنامه ریزی شده است.

وی فاز صفر مجتمع نیروگاهی غدیر را تولید 55 مگاوات انرژی مورد نیاز داخلی عنوان کرد و افزود: مجموع فاز صفر و نخست طرح شامل تولید 100 مگاوات انرژی برق است که 10 مگاوات آن خورشیدی و 90 مگاوات بادی خواهد بود.

مدیرعامل مجتمع نیروگاهی بادی - خورشیدی غدیر ضمن توضیح اینکه سرمایه گذار این طرح یک شرکت آلمانی است، تصریح کرد: در بخش طراحی، مشاوره، نظارت و نصب تجهیزات نیز یک شرکت دانمارکی مشارکت خواهد کرد.

ایثاری با اشاره به دو ویژگی این طرح بزرگ تاکید کرد: این نیروگاه برای نخستین بار در کشور با تلفیق دو نیروی بادی و خورشیدی ساخته می شود و از این جهت در نوع خود بی نظیر است.

وی یکی دیگر از ویژگی های مجتمع نیروگاهی غدیر در شهرستان دامغان را حضور بخش خصوصی در ساخت و تجهیز این نیروگاه بادی و خورشیدی برشمرد.
ایثاری همچنین خاطرنشان کرد: پیش بینی ها برای اجرای فاز نخست تا سه سال آینده است اما برای کل طرح هنوز زمان انتهایی مشخص نیست.

براساس این گزارش، بهره برداری از فاز صفر نیروگاه خورشیدی - بادی غدیر با ظرفیت 55 مگاوات با حضور وزیر نیرو آغاز و فاز نخست آن نیز کلنگ زنی شد.

نظر شما