جهت تعمیق هویت ملی دانشجویان

سیر تاریخی زبان فارسی منتشر شد

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۵:۳۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۵۴
سیر تاریخی زبان فارسی منتشر شد
‌مدیركل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم از انتشار عنوان جدیدی از «دانستنی‌های ایران» با موضوع سیر تاریخی زبان فارسی برای تعمیق هویت ملی دانشجویان خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاه برنا، علی آدمی‌مدیركل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم ، با بیان این كه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه هویت‌بخشی به دانشجویان و ارتقاء آگاهی این قشر در رابطه با فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برنامه‌ها و اقدامات متعددی صورت داده است، گفت: یكی از اقدامات مؤثر برای نیل به این هدف آن بوده است كه برخی دانستنی‌های اساسی در حوزه‌های مختلف ایران‌شناسی به صورت كتاب، منتشر و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به ضرورتهای موجود، مجموعه دانستنی‌های ایران با هدف معرفی و تبیین ابعاد مختلف در حوزه ایران‌شناسی و آگاهی بخشی و تعمیق آگاهی قشر دانشجو،برای كسب شناخت گسترده‌تر و عمیق‌تر پیرامون تمدن اسلامی-ایرانی  در راستای تحكیم و تقویت هویت ملی این بخش از جامعه، منتشر شده ‌است.

دومین كتاب دانستنی‌های ایران با عنوان «سیر تاریخی زبان فارسی» به قلم مهدی عباسی، توسط دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی تهیه و در بین دانشجویان دانشگاه‌های سراسر كشور توزیع شد.

نظر شما