وزیر علوم در جمع رؤسای دانشگاه های استان سمنان خبر داد

بازنگری اساسنامه مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۶۲
بازنگری اساسنامه مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی
وزیرعلوم گفت: اساسنامه مراکز آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی در حال بازنگری است، ما خود را موظف به حمایت از دانشگاه های غیر انتفاعی می‌دانیم، به شرط آنکه زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

به گزارش سرویس دانشگاه برنا، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در سومین سفر استانی هیأت دولت به سمنان، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشستی با روسای دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی استان، از نزدیک در جریان مسایل و خواسته‌های آنان قرار گرفت و همچنین راهکارهایی برای حل مشکلات آنان ارایه کرد.

وزیر علوم با اشاره به افزایش چشمگیر بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها در 5 سال اخیر اظهار داشت: در این مدت بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بیش از سه برابر افزایش یافته و این تغییر با مقایسه بودجه پژوهشی از سال 85 تاکنون کاملا مشهود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها گفت: در این مورد هیچ مشکلی وجود ندارد و روسای دانشگاه‌ها می‌توانند به هر میزان که نیاز دارند تقاضای مجوز استخدام کنند، زیرا وزارت علوم حدود 7 هزار مجوز استخدام هیأت علمی را اخذ کرده که اگر این سهمیه مورد استفاده قرار گیرد، به همین میزان نیز دوباره مجوز استخدام اخذ می‌کنیم.

وی همچنین با عنوان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یکی از دوبال آموزش عالی کشور مطرح است، گفت: رشته‌های واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در استان سمنان در چند سال اخیر 7 برابر شده و از 2400 رشته محل، که در یک سال گذشته مورد تصویب قرار گرفته، حدود 1800 رشته محل، مربوط به دانشگاه غیرانتفاعی و غیردولتی و آزاد اسلامی بوده است.

دانشجو در بخش دیگری از سخنان خود مهارت‌آموزی را از وظایف مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید نیروی کار ماهر و تکنسین تربیت کند، زیرا هم اکنون کشور به نیروی کار و تکنسین احتیاج دارد و نیروها باید بصورت علمی در این دانشگاه آموزش دیده وسپس وارد بازار کار شوند.

وی در ادامه درباره چگونگی فعالیت دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور باید به سمت دانشگاهی با آموزش‌های مجازی پیش رفته و وظیفه خود را به نحوه احسن انجام دهد و منابع خود را در فضایی همچون دانشگاه‌های دیگر ببیند.

وزیر علوم همچنین با پیشنهاد ادغام مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی در مناطق هم‌جوار جهت تقویت این مراکز گفت: مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی برای ارتقای کیفیت مراکز خود ابتدا باید جهت سرمایه‌گذاری عمده در این مراکز با اشخاص سرمایه‌گذار به تفاهم برسند سپس برای کمک هرچه بیشتر از خدمات دولتی نیز بهره‌مند شوند.

وی با اعلام اینکه اساسنامه مراکز آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در حال بازنگری است گفت: ما خود را موظف به حمایت از دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌دانیم به شرط آنکه زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز