رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

افزایش سرمایه پست‌بانک در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۲:۴۷:۰۰
کد خبر: ۴۵۹
افزایش سرمایه پست‌بانک در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب گفت: انتظار این است که پست‌بانک با افزایش سرمایه بتواند برای 25 میلیون روستایی کشور خدمات متنوع بانکی و مالی مانند سایر نقاط عرضه کند.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از افزایش سرمایه پست‌بانک همگام با سایر بانک‌ها خبر داد.

دکتر ارسلان فتحی‌پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب گفت: انتظار این است که پست‌بانک با افزایش سرمایه بتواند برای 25 میلیون روستایی کشور خدمات متنوع بانکی و مالی مانند سایر نقاط عرضه کند.

دکتر فتحی‌پور اظهار داشت: سابقه فعالیت پست‌بانک‌ها در اروپا و ژاپن نشان دهنده وسعت و تنوع خدمات این مؤسسات در دنیا است، لذا وزارت امور اقتصاد و ارتباطات باید با این رویکردها و تجارب ارزنده در فکر توسعه پست‌بانک ایران باشند.

وی تصریح کرد: اگر خدمات پست‌بانک نباشد بسیاری از نقاط محروم و روستایی کشور با مشکل خدمات مالی و بانکی مواجه خواهند شد و برای امورات مالی و بانکی خود باید به شهرها و نقاط خارج از روستا مسافرت کرده و متحمل هزینه‌های گزافی شوند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای اصلاح واگذاری پست‌بانک ایران به بخش خصوصی و نگه داشتن آن به عنوان بازوی دولت در جهت ایجاد عدالت و خدمت به مناطق محروم روستایی باید قانون جدید وضع شود و با فرصتی که تا سال 93 برای واگذاری باقیمانده سهام آن تعیین شده می‌توان نسبت به ایجاد زمینه تجدید نظر در واگذاری آن اقدام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز