دبیر جشنواره دستاوردهای رایانه‌ای ایران به برنا خبر داد

تمدید مهلت ارسال‌آثار به چهارمین جشنواره‌ملی دستاوردهای رایانه‌ای‌ایران

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۳:۵۹:۰۰
کد خبر: ۴۹۰
تمدید مهلت ارسال‌آثار به چهارمین جشنواره‌ملی دستاوردهای رایانه‌ای‌ایران
چهارمین جشنواره ملی دستاوردهای رایانه‌ای ایران برای تعیین آثار برتر کشوری و ارسال برگزیدگان به مسابقات اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، احسان ریاضی، دبیر جشنواره ملی دستاوردهای رایانه ای ایران و نماینده ایران در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی در گفت و گو با برنا با اعلام خبر تمدید مهلت ثبت نام برای شرکت در جشنواره، زمان آغاز داوری ها برای بررسی آثار را بهمن ماه عنوان کرد.

ریاضی در این باره می گوید: با توجه به استقبال شرکت کنندگان، مهلت ارسال آثار تا دوم بهمن ماه تمدید شد و مرحله داوری نیز تا پایان بهمن ماه انجام می شود.

ریاضی افزود: چهارمین جشنواره ملی دستاوردهای رایانه ای ایران با هدف انتخاب 8 دستاورد برتر ایران برای حضور در رقابت های جهانی World Summit Award برگزار می شود. مسابقه بین المللی WSA همزمان با اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی در پایان زمستان 89 برگزار می شود. اما از آنجا که ایران در اولین دوره این مسابقات جهانی حضور نداشته، جشنواره ایرانی چهارمین دوره خود را برگزار می کند اما در بعد جهانی، پنجمین دوره مسابقات انجام خواهد شد.

دبیر جشنواره دستاوردهای رایانه ای ایران در مقایسه نسخه ایرانی و بین المللی این مسابقات گفت: مسابقات بین المللی در 8 بخش از جمله آموزش الکترونیکی و تحصیلات، فرهنگ الکترونیکی و میراث ، علوم الکترونیکی و فناوری ، دولت الکترونیکی و نهادها، سلامت الکترونیکی و محیط زیست، تجارت الکترونیکی و اقتصاد، سرگرمی های الکترونیکی و بازی ها برگزار می شود اما ما در جشنواره ایرانی، دو بخش دیگر را هم اضافه کرده ایم. بخش دستاوردهای رایانه ای دانش آموزی و دانشجویی و بخش پورتال های خدمات و اطلاع رسانی دولتی در نسخه ایرانی جشنواره اضافه شده اند. البته اگر برندگان این بخش ها تنها در همین قسمت برتر شناخته شوند، به مسابقات جهانی ارسال نمی شوند و در کشور از آنها تقدیر به عمل می آید.

ریاضی در ادامه گفت: در هر شاخه 2 تا 3 اثر به عنوان اثر برگزیده ملی مشخص می شوند اما در نهایت از هر شاخه یک نفر به عنوان نماینده کشور به مسابقات جهانی ارسال معرفی می شود.

دبیر جشنواره در باره آثار ارسالی گفت: تا کنون 70 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده اما پیش بینی می کنیم با توجه به تمدید مهلت ارسال آثار، تعداد شرکت کنندگان افزایش یابد. نکته ای که در مورد آثار ارسالی حائز اهمیت است، تعداد کم آثار در حوزه بهداشت و سلامت الکترونیکی است. این در حالی است که در حوزه فرهنگ، آثار بیشتری به دست ما رسیده است.

ریاضی در خصوص نحوه شرکت آثار در جشنواره گفت: آثار حتما باید در 2 سال اخیر تولید شده باشند. آثاری که در حوزه های قبل نیز در جشنواره شرکت داده شده اند در صورت ایجاد تغییرات جدی در اثر و به روز رسانی آن، می توانند دوباره در جشنواره شرکت کنند.

ناگفته نماند، در مسابقه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی از بین 170 کشور شرکت کننده، در نهایت 5 کار برتر در هر یک از 8 شاخه WSA همراه با آثار برتر منطقه ای و Special Mentions انتخاب می شوند. این یعنی حدود 40 کار برتر دنیا توسط هیئت داوران اجلاس انتخاب می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز