برترین موتورهای ۲۰۱۱ مشخص شد؛

موتور فیات برترین موتور ۲۰۱۱ شناخته شد

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۵:۳۸:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۲۵
موتور فیات برترین موتور ۲۰۱۱ شناخته شد
موتور 2 سیلندر خودروسازی فیات لقب برترین موتور سال 2011 را با کسب 3 جایزه مختلف از آن خود کرد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا به نقل از گیزمگ، موتور جدید 2 سیلندر فیات با عنوان توئین ایر (TwinAir)، در رقابت با موتو‌رهای تولید شده در سال 2011 میلادی موفق شد تا لقب برترین موتور را با کسب 3 جایزه؛ بهترین موتور جدید سال 2011، سبزترین موتور سال 2011 و بهترین موتور زیر هزار سی سی، از آن خود کند.

بهترین موتور 2 سیلندرسال 2011، 875 سی سی حجم دارد و مدل توربو شارژر آن، 85 اسب بخار قدرت دارد. در حال حاضر این مدل بر روی فیات مدل 500 نصب شده و قرار است در آینده  روی خودروی کرایسلر ایپسیلون نصب شود. مهمترین فناوری به کار رفته در این موتور، قابلیت کنترل سوپاپ سیلندرهاست که به صورت الکترو- هیدرولیکی صورت می گیرد.

از سوی دیگر خودروسازی بی‌ام‌و که در رقابت‌های سالانه بهترین موتورها، اغلب جایزه ها را از آن خود می کند، امسال هم موفق شد جایزه بهترین موتورهای 1.4 تا 4 لیتری رابه خود اختصاص دهدو تنها در کلاس 2.5 لیتری نتوانست حریف آئودی شود.

در رقابت بین موتورهای بالای 4 لیتری هم، این فراری ایتالیایی بود که به رقبای خود مجال نفس کشیدن را نداد. سال گذشته فولکس واگن 1.4 لیتری TSI، به عنوان برترین موتور جهان شناخته شده بود.

در مجموع فیات باکسب 352 امتیازدر جایگاه نخست، نیسان لیف با 161 و فورد با 154 امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرارگرفتند.


 


 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز