با تولید دستگاه ضد خواب

خوابیدن پشت فرمان ممنوع

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۳:۴۸:۰۰
کد خبر: ۵۲۲
خوابیدن پشت فرمان ممنوع
دستگاه ضد خواب (ASP) به رانندگان کمک می کند در طول رانندگی های طولانی شبانه و روزانه بیدار بمانند. این محصول هم سایز یک ساعت جیبی است.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، ای.اس.پی برای رانندگان خواب آلودی که ساعاتی طولانی در جاده ها به رانندگی مشغول اند، ساخته شده است.

ای.اس.پی دارای شتاب سنجی درونی است. این قسمت با ثبت تعداد دفعات رانندگی، میزان توجه راننده نسبت به جاده، ماشین و دیگر اشیا را می سنجد و به راننده زمان های لازم برای استراحت را پیشنهاد می کند. بررسی تعداد دفعات عکس العمل راننده و فواصل ریسک های مختلف در تشخیص میزان خستگی راننده موثر است.

این دستگاه با کمک نور، صدا و حسگرهای لمسی خود در تطابق با جاده، با ایجاد صدا و همچنین تولید نور در خودرو، مانع خوابیدن راننده خواب آلود می شود.

در هنگام خرید این دستگاه، هر راننده در قدم اول، به یک سری سوال های شخصی پاسخ می دهد، در این تست اطلاعات مربوط به سن، جنس و ساعات کاری راننده ثبت می شود. این اطلاعات از پیش ثبت شده بطور مداوم توسط سیستم سنجیده می شود تا اطلاعات وضعیت کنونی راننده از آن بدست آید.

سازندگان این دستگاه می گویند که ای.اس.پی با یک سری الگوریتم های از پیش تعیین شده میزان خستگی راننده را محاسبه می کند، این الگوریتم ها بر اساس نتایج علمی چند سال اخیر در زمینه خواب و ترافیک جاده ای بدست آمده است.

طریقه استفاده از این دستگاه آسان است، این وسیله هم سایز با ساعت جیبی، با باطری کار می کند و بر روی داشبورد هر نوع خودرویی براحتی نصب می شود و با شروع سال آینده میلادی در بسیاری از کشورهای جهان در دسترس مردم قرار می گیرد.

نظر شما