پاک‌ترین لپ‌تاپ دنیا طراحی شد + تصاویر

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۱:۲۸:۰۰
کد خبر: ۵۵۰۴۶
پاک‌ترین لپ‌تاپ دنیا طراحی شد + تصاویر
طراحان آمریکایی، مدلی مفهومی از لپ‌تاپ خورشیدی فوجیتسو ساخته‌‎اند که به گفته کارشناسان، این فناوری می‌تواند صنعت تولید لپ‌تاپ را متحول کند.
به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، این لپ‌تاپ از سلول‌های خورشیدی، صفحه نمایش قابل انعطاف OLED و مواد بادوام پیشرفته ساخته شده است که در کنار هم یک دستگاه بسیار کارآمد را تشکیل می‌دهند.
 
وقتی نمایشگر OLED گسترده شود، به یک نمایشگر بزرگتر تبدیل می شود. سلول‌های خورشیدی در کناره‌های لپ‌تاپ قرار می‌گیرند که در حالت گسترده بودن دستگاه باتری را شارژ می‌کنند. طراحان این دستگاه امیدوارند با پیشرفت‌های جدید در فناوری پردازنده‌ها، این امکان فراهم شود که با تولید انرژی اضافی امکان شارژ دستگاه‌های دیگر نیز از طریق USB فراهم شود.

بر اساس گزارش دیزاین بوم، این رایانه برای ارتباط با سایر دستگاه‌ها از ماژول 4G استفاده می‌کند. سه دوربین آن که در بخش فوقانی صفحه نمایش قرار گرفته‌اند امکان عکس برداری سه بعدی را فراهم می‌کنند. این دوربین‌ها نقش یک ورودی حرکات صورت را نیز دارند و کاربران می‌توانند با انجام حرکات ساده به دستگاه فرمان بدهند. همچنین یک نمایشگر OLED کوچک به قسمت خورشیدی لپ‌تاپ اضافه شده تا پیشرفت شارژ باتری، قدرت سیگنال 4G و یا هر اخطار یا پیغام دیگری را که هنگام شارژ باتری دریافت می‌شود، نشان دهد.

دیگر ویژگی جالب این لپ‌تاپ لاستیکی بودن سطح داخلی آن است که هنگام بسته شدن دستگاه مانع از خراشیدگی نمایشگر می‌شود و سطح خارجی آن از جنس پلی کربنات است.
 
با وجودی که این این لپ‌تاپ هنوز تا رسیدن به تولید انبوه و عرضه به مشتریان راه درازی پیش رو دارد اما قطعا نشان دهنده توجه سازندگان آن نسبت به تغییر فرایند تولید لپ‌تاپ به شکل سازگار با محیط زیست است.












نظر شما