دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشجوی مجازی می‌پذیرد

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۱۸:۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۷۵۴۸
دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشجوی مجازی می‌پذیرد
دومین دوره پذیرش دانشجو مجازی در مقطع کارشناسی ارشد آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، دومین آزمون کارشناسی ارشد آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای پذیرش در دوره مجازی آموزش پزشکی 11 شهریور 90 برگزار می‌شود و داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون هستند که ضمن برخورداری از توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی، واجد شرایط عمومی تحصیل در نظام جمهوری اسلامی ایران باشند. موارد معلولیتی که با فعالیت به کمک رایانه‌ منافات داشته باشند مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرایط اختصاصی ورود به دوره دانش‌پذیری را هم ذکر کرده است؛ گزینش دانش‌پذیرانی که عضو هیات علمی نیستند، از طریق آزمون کتبی و برای اعضای هیات علمی از طریق بررسی رزومه (CV) خواهد بود.

دارندگان مدرک دوره دکتری تخصصی و یا دکتری حرفه‌ای گروه پزشکی و دارندگان مدارک کارشناسی ارشد و کارشناسی رشته های علوم پزشکی و اعضای هیات علمی رشته‌های علوم پزشکی سراسر کشور مجاز به شرکت در دوره دانش‌پذیری هستند.

همچنین دارندگان مدرک رشته روانشناسی بالینی طبق مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز به شرکت در این آزمون هستند اما دارندگان مدارک معادل، مجاز به شرکت در دوره دانش‌پذیری نیستند و در صورتی که در هر مرحله از دوران تحصیل، عدم صحت مدارک ارائه شده توسط داوطلب مشخص شود از ادامه تحصیل وی جلوگیری خواهد شد. دانشجویان ترم آخر تنها در صورتی که حداکثر تا زمان ثبت نام آزمون، فارغ التحصیل شوند مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود.

تحصیل همزمان در رشته‌های آموزش از راه دور دانشگاه با دوره خدمت وظیفه عمومی منافاتی ندارد و قبولی و تحصیل در این رشته باعث معافیت از وظیفه عمومی پذیرفته شدگان مرد، نخواهد شد. مسوولیت حضور در بخش­های حضوری پیش­‌بینی شده در برنامه و آزمون‌های پایان ترم در رشته مربوطه به عهده خود داوطلبان بوده و دانشگاه در این رابطه مسوولیتی ندارد.

همچنین تحصیل همزمان در رشته‌های آموزش از راه دور دانشگاه با گذراندن دوره خدمت پزشکان و پیراپزشکان منافاتی ندارد و قبولی و تحصیل در آن باعث معافیت از گذراندن دوره خدمت پزشکان و پیراپزشکان نخواهد شد.

ممنوعیتی برای تحصیل همزمان در رشته‌های سیستم آموزش از راه دور دانشگاه با سایر رشته‌های حضوری و غیرحضوری وجود ندارد اما هر گونه انتقال و یا جابجایی محل تحصیل در رشته ها از سیستم آموزش حضوری به غیرحضوری و بلعکس مغایر با قانون خواهد بود.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ممنوعیتی برای تحصیل همزمان در رشته‌های سیستم آموزش از راه دور دانشگاه با اشتغال دانشجویان وجود ندارد و پذیرفته‌شدگان تعهد خدمت به دانشگاه علوم پزشکی شیراز یا سایر دانشگاه‌ها ایجاد نمی‌کند همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز در صورت نیاز نیروهای مورد نیاز خود را از فارغ التحصیلان این دانشگاه گزینش می‌کند.

شرط ورود به دوره دانشجویی، اتمام موفقیت‌آمیز دوره دانش‌پذیری است. ظرفیت پذیرش در آموزش پزشکی به صورت مجازی 50 نفر است و حداقل 50 درصد از ظرفیت رشته به اعضای هیات علمی اختصاص دارد.

در آزمون ورودی 60 نفر به عنوان دانش‌پذیر پذیرفته خواهند شد که در پایان این دوره که ترم اول محسوب خواهد شد 50 نفر در رقابت پایان این ترم پذیرفته خواهند شد و به آن‌ها تنها گواهی اتمام دوره دانش‌پذیری داده می‌شود.

ملاک پذیرش برای ورود به مرحله دانشجویی کسب معدل حداقل 14 است و به افرادی که موفق به گذراندن مرحله دانش‌پذیری نشوند گواهی گذراندن واحدهای دانش پذیری اعطا خواهد شد.


داوطلبان شرکت در این دوره می‌توانند مدارک خود را تنها از طریق پست پیشتاز از تاریخ 15 خرداد تا 31 تیر به مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی واقع در شیراز، خیابان کریم خان زند، دانشکده پزشکی، ساختمان شماره سه ، طبقه هفتم، واحد کارشناسی ارشد آموزش مجازی ارسال کنند.

آزمون کتبی برای پذیرش در دوره مجازی آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز جمعه 11 شهریور 90 برگزار می‌شود و توزیع کارت نیز صبح همان روز انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز