قبل از مسافرت بخوانید؛

امن‌ترین محل نشستن در وسایل نقلیه کجاست؟

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۲۲:۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۷۶۳۹
امن‌ترین محل نشستن در وسایل نقلیه کجاست؟
وقتی صحبت از سفر، راه و وسیله نقلیه به میان می‌آید یکی از مسائلی که به ذهن می‌رسد ایمنی مسافران در طول راه است.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، کارشناسان خودرو و تصادفات با بررسی حوادث مختلف، مکان‌های امن وسائل نقلیه را شناسایی کرده‌اند. در زیر با امن‌ترین مکان هر یک از این وسائل نقلیه آشنا می‌شویم؛

هواپیما
بر اساس گزارش سایت دزینو، آمار نشان می‌دهند، با توجه به برنامه دقیق آموزش خلبان‌های هواپیماهای مسافربری، بازدیدها و تعمیرات فوق پیشرفته این وسیله نقلیه، باعث شده تا هواپیما را تبدیل به یکی از امن‌ترین وسائل حمل و نقل کند. اما با وجود این، وسعت سوانح سقوط هواپیمایی به حدی است که تنها در صورتی که خوش‌شانس باشید، شماره بلیط شما، برنده مسابقه بخت‌آزمایی مرگ و زندگی خواهد بود.
کارشناسان با مطالعه 20 سانحه مرگبار سقوط هواپیماها از سال 1971 میلادی دریافتند که امن‌ترین محل نشستن در هواپیما قسمت انتهایی آن است. آمار نشان می‌دهد که در مرگبارترین سقوط‌‌های هواپیماها، 69 درصد از مسافرانی که در قسمت انتهایی هواپیما نشستند جان سالم بدر بردند و مسافرانی که میان دوبال هواپیما و در وسط کابین قرار داشتند 56 درصد نسبت به سایرین خوش شانس‌تر بوده‌اند و در نهایت، 49 درصد از مسافرانی که جلوی بال‌ها قرار داشتند زنده ماندند.





اتوبوس
بر اساس تحقیقات کارشناسان تصادفات و ایمنی خودروها، امن‌ترین فضای نشستن در اتوبوس، صندلی‌های کنار راهرو میانی و در قسمت وسط خودرو به حساب می‌آیند. نشستن روی صندلی‌های کنار راهرو این مزیت را دارند که هنگام تصادفات شدید از خطر پرتاب شیشه پنجره اتوبوس در امان هستید و نشستن در قسمت میانی هم به علت این که از جلو و عقب اتوبوس فاصله دارد، هنگام ترمز‌های ناگهانی به شیشه‌ جلو یا عقب برخورد نمی‌کنید.




قطار
در این وسیله نقلیه هم مانند اتوبوس، امن‌ترین مکان نشستن صندلی‌های مجاور راهرو به حساب می‌آیند. به علاوه به گفته کارشناسان تصادفات، واگن‌های میانی نسبت به واگن‌های دیگر از امنیت بیشتری برخوردار هستند.



خودرو
در مورد خودروهای شخصی باید گفت هر چند قسمت میانی صندلی عقب خودرو را کمتر کسی برای نشستن انتخاب می‌کند، اما کارشناسان تصادفات بر اساس آمار اعلام می‌کنند که این محل به عنوان امن‌ترین فضای نشستن در خودرو به حساب می‌آید.
بر اساس یک تحقیق که توسط دانشگاه بافالو روی اطلاعات 60 هزار تصادف خودوریی مرگبار انجام شد، نتایج نشان داد سرنشینانی که در قسمت وسط صندلی عقب قرار داشتند 86 درصد نسبت به سرنشینان جلو و 25 درصد، نسبت به بغل دستی‌های خود از شانس بیشتری برای زنده ماندن برخوردار بودند.




نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز