مادران سیگاری به فرزندان‌شان قلب بیمار هدیه می‎دهند

۱۳۹۰/۰۴/۰۱ - ۱۷:۰۲:۵۰
کد خبر: ۵۸۷۲۵
مادران سیگاری به فرزندان‌شان قلب بیمار هدیه می‎دهند
دانشمندان اعلام کردند فرزندان مادرانی که در دوران بارداری سیگار می‌کشند، دچار کمبود کلسترول خوب بدن که در پیشگیری از بیماری‌های قلبی موثر است، می‌شوند.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری با ایجاد تغییراتی در جنین، باعث کمبود نوعی کلسترول در فرزندان می‌شود. این نوع کلسترول مفید در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی نقش دارد.

بر اساس گزارش رویترز، پژوهشگران استرالیایی در تحقیقات خود اعلام کردند فرزندان مادرانی که در دوران بارداری سیگار می‌کشیده‌اند، نسبت به کودکانی که مادرانشان سیگاری نبوده‌اند، تا سن هشت سالگی کلسترول مفید کمتری در بدن دارند.

این نوع کلسترول معروف به اچ دی ال HDL نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به تصلب شرایین دارد. این بیماری که به علت تجمع چربی در دیواره رگ‌ها ایجاد می‌شود، موجب تنگ و مسدود شدن رگ‌ها و در نهایت منجر به بروز مشکلاتی در قلب و سکته قلبی می‌شود.

بررسی دانشمندان استرالیایی نشان داد خطر مبتلا شدن فرزندان زنان سیگاری به بیماری های قلبی، 10 تا 15 درصد بیشتر از کودکانی است که مادرانشان در زمان بارداری سیگار نمی‌کشیده‌اند.

به گفته پژوهشگران، شمار زنانی که در دوره بارداری سیگار می‌کشند بسیار زیاد است، این آمار در میان زنان غربی حدود 15 درصد است.

تاکنون چگونگی ابتلای کودکان به بیماری‌های قلبی بر اثر سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری برای دانشمندان نامشخص بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز