پوشیدن جوراب‌های تنگ مانع خروپف کردن در خواب می‌شود

۱۳۹۰/۰۵/۱۷ - ۰۹:۵۸:۵۸
کد خبر: ۶۸۹۲۲
پوشیدن جوراب‌های تنگ مانع خروپف کردن در خواب می‌شود
پوشیدن جوراب‌های تنگ و فشرده در روز به دلیل جلوگیری از جمع شدن مایعات در پاها، سبب می‌شود فشار جریان خون در شب از سمت پا به گردن کاهش یابد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، محققان ایتالیایی دریافتند کسانی که برای مدت یک هفته جوراب‌های بلند، تنگ و فشرده به پا کنند می‌توانند یک سوم مشکلات خوابشان را حل کنند.

به گزارش سایت یاهو، افرادی که دچار بیماری انسداد تنفسی در خواب هستند، بارها در شب به دلیل تنگی نفس از خواب بیدار می‌شوند. تاثیر این اختلال سبب مشکلاتی همچون خروپف کردن و خستگی می‌شود.

در بیماری انسداد تنفسی هنگام خواب، ماهیچه‌هایی که در مسیر هوایی قرار دارند، طی خواب صدمه دیده که این صدمه سبب توقف تنفس حداقل برای 10 ثانیه می‌شود.

این وضعیت نه فقط سبب اختلال درخواب ‌شده بلکه سبب خستگی و افزایش فشارخون و بیماری‌های مرتبط با قلب هم می‌شود.

محققان دانشگاه ایتالیا در جدیدترین مطالعات خود از جوراب‌های فشرده و تنگی که معمولا در پیشگیری از لختگی خون وریدی عمقی استفاده می‌شوند، برای تنظیم جریان خون در پاها استفاده کردند.

به گفته این محققان افرادی که دارای این بیماری هستند، با پوشیدن جوراب‌‎های تنگ و فشرده در طول روز، مانع جمع شدن مایعات در پاهای خود می‌شوند، بدین ترتیب میزان جریان مایعات در شب که از پاها به سمت گردن حرکت می‎کند کاهش یافته و از این طریق مشکل اختلال تنفسی در شب تا یک سوم کم می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز