با ابلاغ وزیر علوم؛

دانشگاه‌ها حق افزایش هزینه خدمات رفاهی، شهریه و تغذیه دانشجویان را ندارند

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۹:۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۹۵
دانشگاه‌ها حق افزایش هزینه خدمات رفاهی، شهریه و تغذیه دانشجویان را ندارند
دانشجو گفت: با توجه به عزم جدی همه ارکان نظام به ویژه سیاست دولت کریمه دهم در اجرای موفقیت‌آمیز قانون هدفمندی یارانه از جمله ثبات بهای مواد اولیه مصرفی جهت تغذیه دانشجویان عزیز، هرگونه افزایش بهای غذای دانشجویی اکیداً ممنوع است.
ه گزارش سرویس دانشگاه برنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات الزامات قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را به دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و تمام موسسات تابعه این وزارت ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: با توجه به ضرورت‌ها و الزامات اعتقادی و اجتماعی و در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، مصوب 1388 و آیین‌نامه اجرایی ماده 8 قانون مذکور؛ تمام واحدهای تابعه مکلف می‌‌باشند صرفه و صلاح در امور اداری و مالی و رعایت دقیق قوانین و مقررات جاری را نصب العین خود قرار دهند.

همچنین دراین بخشنامه تاکید شده است: نظر به آغاز فصل زمستان و افزایش حجم استفاده از مواد سوختی، با اعمال مدیریت مصرف نهایت صرفه‌جویی را در حامل‌های انرژی معمول دارند و از میزان مصارف زاید در تمام موارد جلوگیری کنند.

وزیر علوم در ابلاغیه خود افزوده است: با توجه به عزم جدی همه ارکان نظام به ویژه سیاست دولت کریمه دهم در اجرای موفقیت‌آمیز قانون هدفمندی یارانه‌ها از جمله ثبات بهای مواد اولیه مصرفی جهت تغذیه دانشجویان عزیز، هرگونه افزایش بهای غذای دانشجویی اکیداً ممنوع است.

در ادامه بخشنامه آمده است: بدیهی است هرگونه افزایش در خدمات رفاهی و شهریه دانشجویان وجاهت نداشته و اعطای تسهیلات توسط مسوولان ذیربط از جمله صندوق رفاه دانشجویان و معاونت‌های ستادی وزارتخانه به تمام مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی به میزان همکاری معموله در اجرای دقیق موارد ابلاغی صورت خواهد پذیرفت.

بر اساس ابلاغیه وزارت علوم، پس از طی یک دوره فعالیت، عملکرد دستگاه‌ها در نحوه اجرای بهینه قانون هدفمندی یارانه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و از واحدهای موفق و برتر تقدیر خواهد شد.

همچنین مسوولان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در وزارت علوم مکلف به نظارت فراگیر بر حسن اجرای این بخشنامه و ارایه گزارش خواهند بود.
نظر شما