رییس سازمان سنجش در گفت‌و‌گو با برنا:

اعتراضی به نتایج نهایی آزمون نیمه متمرکز دکتری وارد نیست

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۴:۱۳:۴۲
کد خبر: ۷۷۳۳۲
اعتراضی به نتایج نهایی آزمون نیمه متمرکز دکتری وارد نیست
سرورالدین با تشریح چگونگی پذیرش دانشجویان اعلام کرد: اعتراض به نتایج نهایی آزمون نیمه متمرکز دکتری قابل قبول نیست.

محمد حسین سرورالدین رییس سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس دانش و فناوری برنا با اشاره به اعتراض برخی از دانشجویان نسبت به نتایج نهایی دکتری گفت: مسایلی که توسط این دانشجویان مطرح می‌شود اصلاً وارد نیست.

وی ادامه داد: 130 هزار نفر در آزمون نیمه متمرکز شرکت کردند و از این بین به ترتیب نمره، 15 هزار نفر به دانشگاه‌ها معرفی شدند پس نمی‌توان گفت که رابطه استاد و شاگردی در میان بوده و هر استاد شاگر خود را پذیرفته است.

رییس سازمان سنجش یادآور شد: بنابراین افرادی که بهترین نمره را در آزمون کسب کرده بودند به دانشگاه‌ها برای پذیرش نهایی معرفی شدند به عنوان مثال یک دانشگاه 10 دانشجو معرفی کرده است چه طور امکان دارد همه این 10 دانشجو برای همان دانشگاه باشند؟ ممکن است یک یا 2 دانشجو متعلق به آن دانشگاه باشند ولی امکان ندارد همه دانشجوهای پذیرش شده در مقطع دکتری در آن دانشگاه تحصیل کرده باشند، چون افراد بر اساس نمره به دانشگاه‌ها معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه آزمون نیمه متمرکز دکتری با این هدف برگزار شد که این ناعدالتی‌ها نباشد، تصریح کرد: افراد معرفی شده به دانشگاه‌ها به گروه‌های تخصصی معرفی می‌شوند. تمام اساتیدی که قرار است دکتری پذیرش کنند جلسه‌ای تشکیل داده و با افراد معرفی شده مصاحبه می‌کنند، سپس نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

رییس سازمان سنجش اضافه کرد: این گروه‌های تخصصی، جزو اساتید دانشگاه هستند و امکان ندارد که حق دانشجویی ضایع شود. در گذشته یک مشکل وجود داشت و آن اینکه دانشجویان همان دانشگاه به گروه‌های تخصصی مراجعه کرده و آن‌ها در اولویت بودند ولی با برگزاری آزمون نیمه مترکز، دانشجویان بر اساس نمره به دانشگاه‌ها معرفی می‎شوند که این افراد معرفی شده احتمال دارد دانشجوی همان دانشگاه باشند یا نباشند.

وی با بیان اینکه به نظر بنده پذیرشی منطقی‎تر از این رویه وجود ندارد، گفت: از ابتدا اعلام کرده بودیم که نتایج نهایی دکتری توسط دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد بنابراین اعتراضی در این زمینه قابل قبول نیست، این تشخیص دانشگاه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز