وزیر بهداشت خبر داد

ورود ۵ داروی جدید بیوتكنولوژی به بازار دارویی كشور

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۴:۰۹:۰۰
کد خبر: ۸۴۸۰
ورود ۵ داروی جدید بیوتكنولوژی به بازار دارویی كشور
وزیر بهداشت از تولید 5 داروی بیوتکنولوژِی جدید در کشور و بهره برداری از آن تا دهه فجر خبر داد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، دکتر مرضیه وحیددستجردی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت تصریح کرد: هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تولید 12 دارو با فناوری بالا هستیم که تعدادی از این داروها، دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تولید 30 داروی جدید تا سه سال آینده گفت: پنج داروی جدید بیوتکنولوژی نیز دهه فجر امسال وارد بازار دارویی کشور می‌شود. 

وی با اشاره به صرفه جویی ارزی 250 میلیون دلاری ورود این داروها به بازار داخلی افزود: این داروها اکنون در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد تا عارضه‌ای نداشته و از تأثیرگذاری قابل توجهی برخوردار باشد و پس از تأیید معاونت غذا و دارو به بازار می‌آید.

وی افزود: وقتی این داروها در كشور تولید می‌شود، حدود 40 تا 50 درصد كاهش هزینه آنها را داریم و از جیب مردم كمتر پول خرج می‌شود.

وی تصریح كرد: با برنامه ریزی كه با شبكه بیوتكنولوژی كشور داشتیم و همچنین با جلسات متعددی كه در این زمینه در وزارت بهداشت برگزار شد، قرار است در ظرف 3 سال آینده، 30 داروی دیگر را نیز تولید شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: در جهان 123 داروی بیوتكنولوژی و در ایران هم اكنون 12 داروی بیوتكنولوژی تولید می‌شود. امیدواریم بتوانیم ظرف چند سال آینده به رده‌های سوم و چهارم دنیا برسیم و بتوانیم 2 درصد از محصولات بیوتكنولوژیک دنیا را به خودمان اختصاص دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز