هشتم ژوئن، روز جهانی پروتکل جدید اینترنتی

چرخش غول های اینترنتی دنیا به پروتکل جدید IPv۶

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۶:۳۵:۰۰
کد خبر: ۸۶۱۷
چرخش غول های اینترنتی دنیا به پروتکل جدید IPv۶
با نزدیک شدن زمان پایان آدرس های اینترنتی دنیا، هشتم ژوئن روز جهانی پروتکل جدید IPv6 نامگذاری شد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، غول های اینترنتی دنیا، روز هشتم ژوئن، در یک اقدام نمادین، وب سایت های خود را با پروتکل جدید اینترنتی IPv6 اجرا می کنند.

از آنجائی که آدرس های اینترنتی دنیا در ماه نوامبر به پایان می رسد، نگرانی ها درباره وضعیت آینده آدرس های وبی افزایش یافته است. در همین راستا فیس بوک، یاهو و گوگل قصد دارند، سایت های خود را به مدت یک روز به شکل جدیدی تغییر دهند.

پروتکل جدید IPv6، راهی است که برای حل مشکل به پایان رسیدن آدرس های اینترنتی ارائه شده که موقعیت وب سایت ها و دستگاه ها را تغییر می دهد. در حال حاضر تنها 2 دهم درصد کاربران اینترنتی دنیا به پروتکل جدید دسترسی دارند. به همین دلیل با نامگذاری روزی برای این پروتکل جدید، گردانندگان اصلی ترافیک اینترنتی دنیا قصد دارند مردم را به پذیرش و قبول این سیستم جدید تشویق کنند.

وینت سرف پدر وب، رهبری این حرکت بین المللی را بر عهده دارد و سرویس دهندگان اینترنت و مدیران آی تی را به تعویض سیستم IPv4 و چرخش به سمت پروتکل جدید تشویق می کند. این استاندارد جدید هزارها میلیارد آدرس جدید اینترنتی را در دسترس قرار می دهد اما این آدرس ها با روترها و مودم هایی که مبتنی به پروتکل IPv4 هستند در دسترس نخواهند بود. البته بخش عمده مشکل مربوط به نرم افزارها و سخت افزارها و به روزرسانی آنهاست و با این اقدام، دسترسی به وب سایت های مبتنی به پروتکل جدید نیز امکان پذیر می شود. گوگلی ها مدعی اند از سال 2008 حمایت خود را از پرتکل جدید آغاز کرده اند و اقدام اخیر آنها نیز در راستای حرکات حمایتی گذشته آنهاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز