انتقاد از عدم پرداخت اعتبارات متروی تهران؛

زندگی مردم پایتخت دستخوش بی‌ برنامگی‌ها شده است

۱۳۹۱/۰۶/۲۷ - ۱۵:۴۱:۵۵
کد خبر: ۱۰۲۴۵۸
زندگی مردم پایتخت دستخوش بی‌ برنامگی‌ها شده است
عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ترافیک به عنوان دغدغه مشترک مردم و مسوولان به چالش شماره یک کلان ‌شهرهای کشور تبدیل شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، سید رمضان شجاعی کیاسر عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آثار زیان‌‌بار اقتصادی، آلودگی‌ هوا و آلودگی صدا، اتلاف وقت مردم، بالا رفتن میزان مصرف سوخت، تلفات و خسارات ناشی از تصادفات رانندگی، اختلال در برنامه‌ریزی‌های روزانه مردم و تشدید بیماری‌های تنفسی و ریوی، از جمله اثرات و تبعات منفی ترافیک سنگین است.

وی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از وقت مردم در ترافیک تلف می‌شود و تنها راهکار قانونی فائق آمدن بر این معضل در کلان‌شهرهای کشور، توسعه استفاده از وسایل نقلیه عمومی به‌ویژه مترو به موازات کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی غیر استاندارد است، ضمن این که فرهنگ‌سازی مناسب جهت استفاده هر چه بیشتر از حمل و نقل عمومی نیز می‌تواند موثر باشد.

شجاعی کیاسر با انتقاد از عدم تخصیص بودجه‌های مصوب مجلس هشتم برای توسعه متروی تهران، گفت: نمایندگان مجلس موضوع اعتبارات حمل و نقل عمومی تهران را تا زمان تحقق کامل این اعتبارات در مجلس نهم مورد پیگیری قرار خواهند داد.

وی تصریح کرد: در مجلس نهم پیگیر مصوبات مجلس هشتم خواهیم بود، چرا که گسترش سیستم حمل و نقل عمومی بسیاری از معضلات کلان‌شهرها از جمله ترافیک سنگین و تشدید آلودگی هوا را مرتفع می‌سازد و همچنان امیدواریم دولت محترم، شهرداری تهران و سایر شهرها و کلان ‌شهرهای کشور را در مسیر حرکت به سمت توسعه حمل و نقل عمومی همراهی نماید.

نماینده مردم ساری در خانه ملت در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه زندگی مردم تهران دستخوش برخی بی ‌برنامگی‌ها شده، در حالی که مسوولان مربوطه می‌توانند از طریق پیش‌بینی برنامه‌های جامع و با پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده بسیاری از معضلات را مرتفع نمایند.

نظر شما