رییس کل امور حرمین شریفین:

افزایش ظرفیت حرم پیامبر به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر

۱۳۹۱/۰۷/۰۵ - ۱۵:۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۱۹۹
افزایش ظرفیت حرم پیامبر به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر
شیخ عبدالرحمن السدیس گفت: نمازگزاران حرم پیامبر(ص) با اجرای توسعه جدید با مشکل ˝ازدحام˝ برای همیشه خداحافظی خواهند کرد و زیربنای این توسعه، حدود یک میلیون متر مربع است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، شیخ عبدالرحمن السدیس رییس کل امور حرمین شریفین در سخنانی گفت: نمازگزاران حرم پیامبر(ص) با اجرای توسعه جدید با مشکل "ازدحام" برای همیشه خداحافظی خواهند کرد.

شیخ السدیس اظهار داشت: با اجرای طرح توسعه جدید، این مکان مقدس می‌تواند یک میلیون و 600 هزار نمازگزار را در خود جای دهد.

وی افزود: ملک عبدالله دستور تسریع در اجرای پروژه توسعه حرم نبوی(ص) و اجرای آن در یک مرحله به جای سه مرحله(فاز) صادر کرده است. این توسعه فراگیر بزرگترین طرح توسعه در تاریخ مسجد نبوی(ص) به‌شمار می‌رود.

رییس کل امور حرمین شریفین، اظهار داشت: زیربنای این توسعه، حدود یک میلیون متر مربع است به اضافه دروازه اصلی توسعه جدید و دو مناره اصلی و چهار مناره جانبی در ارکان توسعه و صحن‌ها که ظرفیت این مکان شریف را به بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر افزایش خواهد داد.

وی یادآور شد: اماکن نماز در طبقات مختلف را به بیش از سه برابر مساحت فعلی می‌رساند تا پاسخگوی تعداد روزافزون حجاج و عمره گزاران و نمازگزاران باشد و با اجرای این طرح، نمازگزاران برای همیشه با مشکل ازدحام خداحافظی خواهند کرد.

نظر شما