فرمانده سال‌های دفاع مقدس:

تهدیدات اسرائیل برای حمله به ایران بیشتر بلوف است

۱۳۹۱/۰۷/۰۵ - ۱۷:۴۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۲۲۸
تهدیدات اسرائیل برای حمله به ایران بیشتر بلوف است
اسماعیل کوثری گفت: تهدیدات روزانه اسرائیل علیه ملت ایران بیشتر به عملیات روانی و بلوف شبیه است و رژیم صهیونیستی هیچ غلطی نمی‌تواند بكند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، اسماعیل كوثری در همایش مدیران و كاركنان سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس با بیان این مطلب افزود: رژیم صهیونیستی و اذناب و حامیانش هیچ غلطی نمی‌توانند بكنند و آن‌ها آن قدر ترسو هستند كه با كمترین تلفات انسانی دچار رعب و وحشت می‌شوند در قرآن كریم هم ترس و وحشت یهود مورد تأكید قرار گرفته است.

نایب‌رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان این‌كه آمریكایی‌ها نیز از تلفات زیاد واهمه دارند، تصریح كرد: آمریكا و ناتو قطعا از افغانستان مثل عراق فرار خواهند كرد، چرا كه تحمل كشته شدن نفرات خویش را ندارند و شهروندان آمریكا هم تحمل نخواهند كرد.

كوثری با تبیین دلایل تجاوز رژیم بعثی عراق به نظام اسلامی گفت: دولت آمریكا پیش از انقلاب اسلامی منافع زیادی در عرصه‌های اقتصادی، حضور مستشاران و بهره‌برداری سیاسی و استراتژیک از موقعیت ژئوپلتیک ایران داشت كه با وقوع انقلاب اسلامی همه آن‌ها را از دست داد.

وی تصریح كرد: آمریكا برای این منافع بسیار تلاش كرد تا مانع پیروزی انقلاب اسلامی شود لذا با تمام توان وارد صحنه شد تا این انقلاب الهی را به شكست بكشاند.

نایب‌رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی منافع اصلی آمریكا در منطقه را كسب انرژی دانست و افزود: آمریكا روزانه به 20 میلیون بشكه نفت نیاز دارد كه 13 میلیون آن باید از منطقه خلیج فارس تأمین شود از سویی دو سوم انرژی دنیا در ایران، عراق، عربستان و كویت نهفته است و این منطقه اهمیت به‌سزایی در تأمین سوخت و انرژی جهان دارد.

وی تصریح كرد: پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی امام راحل موجب شكست هیمنه آمریكا و از دست دادن منافع‌اش در منطقه و ایران شد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌كه آمریكا با پیروزی انقلاب پس از ناامیدی از عوامل داخلی‌اش در به شكست كشاندن انقلاب اسلامی به سراغ صدام رفت، گفت: استكبار جهانی پس از شكست در پروژه‌های مختلف شورش، كودتا و براندازی برای راه‌اندازی جنگی علیه ایران به سراغ صدام دیكتاتور جاه‌طلب رفت و رژیم بعثی را كه از قبل هم با ایران اختلافات مرزی داشت برای حمله به ایران گسیل كرد.

كوثری با اشاره به این‌كه امریكا و همدستانش تصور می‌كردند ظرف سه روز می‌تواند خوزستان و 7 روز تهران را فتح كند و به خیال خام خود تومار جمهوری اسلامی را در هم بپیچند، گفت: سال‌های اولیه جنگ نیروهای ما به دلیل وابستگی دولت موقت و خیانت‌های بنی‌صدر كاری از پیش نبرد اما با عزل بنی‌صدر و حضور گسترده نیروهای مردمی و تقویت و توسعه سپاه به تدریج ورق برگشت و وضعیت جنگ به نفع ایران تغییر كرد.

این فرمانده سال‌های دفاع مقدس تصریح كرد: اگر انگیزه الهی نیروهای مسلح ما نبود هیچ گاه نمی‌توانستیم بر دشمن تا به دندان مسلح بعثی مسلط شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز