در جلسه هیات وزیرات تصویب شد؛

معافیت کالاهای دارویی و پزشکی وارده توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی از پرداخت سود بازرگانی

۱۳۹۱/۰۸/۰۱ - ۱۲:۰۶:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۸۶۰
معافیت کالاهای دارویی و پزشکی وارده توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی از پرداخت سود بازرگانی
معافیت کالاهای دارویی و پزشکی وارده توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی از پرداخت سود بازرگانی، پس از بحث و بررسی از تصویب دولت گذشت.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در ابتدای این جلسه، رییس جمهور با اشاره به سانحه ناگوار و دلخراش واژگونی اتوبوس کاروان دانش آموزی راهیان نور شهرستان بروجن، ضمن اظهار تاسف از این حادثه، به بازماندگان 26 دانش آموز جان باخته تسلیت گفته و با آنان ابراز همدردی کرد.

وی ضمن تذکر به مسوولان ذی‌ربط برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه، خواستار رسیدگی به موضوع و برخورد با مقصران احتمالی شد.

در ادامه این جلسه اساسنامه سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل کشور به تصویب رسید که بر اساس بند "ب" ماده 187 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت موظف است برای تشکیل سازمان توسعه عمران دریا و سواحل به‌عنوان متولی اصلی ساماندهی سواحل زیر نظر وزارت کشور در سال اول برنامه اقدام کند.

همچنین معافیت کالاهای دارویی و پزشکی وارده توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی از پرداخت سود بازرگانی، پس از بحث و بررسی از تصویب دولت گذشت.

وزارت امور اقتصادی و دارایی بنا به درخواست وزارت بهداشت، به‌منظور معالجه همه بیماران خاص در داخل کشور و صرفه جویی ارزی در هزینه درمانی آن‌ها و برای رفع ابهامات حقوقی، پیشنهاد داد سود بازرگانی کالاهای وارده توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی برای بیماران صعف العلاج با تایید وزارت بهداشت صفر درصد تعیین شود.

در این جلسه همچنین گزارشی از دستاوردهای سفر رئیس جمهور و هیات همراه به کشورهای جمهوری آذربایجان و کویت ارایه شد.

نظر شما