معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر:

مرحله نخست ضوابط اجرایی مربوط به توزیع اعتبارات كمكی به سازمان‌های مردم‌نهاد ابلاغ شد

۱۳۹۱/۰۸/۲۹ - ۱۶:۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۰۷۰۴۲
مرحله نخست ضوابط اجرایی مربوط به توزیع اعتبارات كمكی به سازمان‌های مردم‌نهاد ابلاغ شد
دین پرست گفت: مرحله نخست ضوابط اجرایی مربوط به توزیع اعتبارات كمكی به سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرا به شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراسر كشور ابلاغ شد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ بابک دین پرست در جلسه بیست و سوم كمیته توسعه مشاركت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد با تشریح آخرین وضعیت برگزاری این كمیته در استانها گفت: تاكنون 55 جلسه در استان‌ها برگزار شده و 306 مصوبه تاكنون از سوی كمیته‌های ذیربط استانی به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به بررسی روند تهیه و تنظیم سند جامع راهبردی توسعه مشاركت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: این موضوع و ارایه گزارش آخرین اقدامات انجام شده درباره اجرای مصوبات بیست و دو جلسه قبل كمیته، بررسی روند توزیع اعتبارات سال 91 سمن‌های فعال در عرصه مبارزه با موادمخدر و بازنگری تركیب اعضای كمیته توسعه مشاركت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد از دستوركارهای جلسه بیست و سوم این كمیته بود.

این مقام مسوول در ستاد ابلاغ مرحله نخست ضوابط اجرایی مربوط به توزیع اعتبارات كمكی به سازمان‌های مردم‌نهاد را به بخش‌های ذیربط در ستاد و شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر ابلاغ و اضافه كرد: به‌همین منظور برای تخصیص هدفمند اعتبارات مذكور، فراهم کردن زمینه نظارت دقیق بر روند مصرف اعتبارات موصوف، ایجاد تحرک بیش از پیش در كمیته‌های توسعه مشاركت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح كشور و امكان ارزیابی نتایج حاصله؛ این ضوابط به شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراسر كشور اعلام شد.

دین پرست تصریح كرد: این اعتبارات به سازمان‌هایی كه دارای مجوز قانونی از مراجع ذی‌صلاح استتعلق می‌گیرد و پرداخت اعتبارات باید به تایید كمیته توسعه مشاركت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد و عنداللزوم شوراهای فرعی استان برسد.

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌های مردمی ستاد درباره نحوه تشكیل این كمیته یادآورد شد: تشكیل كمیته توسعه مشاركت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد در راستای اجرای بند 9 سیاست‌های كلی مبارزه با موادمخدر و افزایش تعامل دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در این حوزه در جلسه یكصد و بیست و پنجم ستاد مبارزه با موادمخدر به تصویب رسید.

این مقام مسوول ادامه داد: از وظایف این كمیته می‌توان به ظرفیت‌ سازی و توسعه مشاركت‌های مردمی با رویكرد اعتقادی-جهادی و علمی در قالب تشكل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، شناسایی حوزه‌های آسیب‌پذیر در حیطه تاسیس و ساماندهی مشاركت‌های مردمی، بررسی پیشنهادات جهت توانمند‌سازی این سازمان‌ها و بررسی طرح‌ها و برنامه‌های تشویقی-حمایتی ستاد مربوط به چگونگی تسهیل و گسترش كمی و كیفی مشاركت‌های مردمی اشاره كرد.

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌های مردمی ساختار این كمیته و اعضای تشكیل دهنده آن را وزارت كشور، وزارت اطلاعات، سازمان بهزیستی، سازمان بسیج مستضعفین، نیروی انتظامی، دفتر توسعه مشاركت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر و نمایندگان پنج سازمان مردم‌نهاد فعال در عرصه مبارزه با موادمخدر برشمرد.

دین‌پرست؛ بازنگری سند جامع راهبردی توسعه مشاركت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد را با لحاظ كردن برنامه‌ها و سیاست‌های ستاد یكی از مصوبات جلسه بیست و سوم كمیته مذكور عنوان كرد و افزود: الحاق وزارت‌خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و تعاون، كار و رفاه اجتماعی و استفاده از دو تشكل فرهنگی پیشگیری و سه تشكل درمانی در تركیب جدید اعضای كمیته از مصوبات دیگر این جلسه بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز