کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با برنا:

کربلا، دانشگاه سجایای اخلاقی/ نهضت امام حسین(ع) کارخانه انسان‌سازی است

۱۳۹۱/۰۹/۰۳ - ۱۸:۰۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۳۴۵
کربلا، دانشگاه سجایای اخلاقی/ نهضت امام حسین(ع) کارخانه انسان‌سازی است
حجت الاسلام و المسلمین مهدی محب‌زاده گفت: کربلا و نهضت امام حسین(ع) کارخانه انسان‌سازی است و بهترین الگوی مناسب را از نظر سجایای اخلاقی به مردم ارایه می‌کند.

مهدی محب زاده کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا در ارتباط با مولفه‌های یک عزاداری اصیل اظهار داشت: مولفه‌های یک عزاداری اصیل آن است که ما را به سمت اهداف تعیین شده اهل بیت سوق دهد. مهمترین بخش در عزاداری امام حسین(ع) احیای حقیقت دین است.

وی افزود: آن حضرت در گفته‌های خود فرموده است، من به منظور امر به معروف و نهی از منکر وارد صحنه جنگ شدم. در حقیقت مهم‌ترین مولفه عزاداری امام حسین(ع) رسیدن به هدف خود امام، یعنی دعوت به خیر و جلوگیری از منکرات است. اگر عزاداری‌های ما این خصلت را داشته باشد، عزاداری اصیل و قابل قبولی است و اگر نداشته باشد از مسیر اصلی خود دور شده است.

محب زاده در ادامه با تاکید بر این مطلب که با نام امام حسین(ع) و یاد او، نام خدا و معنوبیت در عالم زنده می‌شود، افزود: شهید مطهری می‌گوید کربلا دانشگاه سجایای اخلاقی است، یعنی هر کسی در کربلا و نهضت عاشورایی وجود دارد، درسی از وفاداری، محبت، نوع دوستی، برابری برادری، مروت، ایثار و .. است.

وی تصریح کرد: در واقع نهضت عاشورایی امام حسین برای همه نسل‌های بشر و همه گروه‌های سنی الگو ارایه می‌کند. برای کودکان حضرت رقیه، برای نوجوانان قاسم ابن الحسن، برای جوانان حضرت علی اکبر، برای دختران حضرت سکینه و برای بانوان حضرت زینب(س) بهترین الگو ارایه شده برای جوامع بشری است. کربلا و نهضت امام حسین(ع) کارخانه انسان سازی است و برترین الگوی مناسب را از نظر سجایای اخلاقی ارایه می‌کند.

کارشناس مذهبی به مطلبی از نویسنده مسیحی آنتوان بارا اشاره کرد و افزود: این نویسنده مسیحی در این مطلب آورده است که اگر امام حسین(ع) از ما بود، برای او در تمام زمین منبر تبلیغ قرار می‌دادیم و به وسیله او همه جهانیان را به مسیحیت فرا می‌خواندیم؛ این موضوع نشان از این دارد که نهضت و مکتب امام حسین(ع) تاثیر به‌سزایی در دنیا دارد.

محب زاده با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در ارتباط با سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: ما باید بخواهیم که سبک زندگی ما به سمت تمدن اصیل اسلامی پیش رود. بهترین الگو برای زندگی اسلامی اهل بیت و نهضت عاشورایی است. شاخصه این نهضت پایداری، صبر و زیر بار زور نرفتن است. به تعبیری برخی از دانشمندان، امام حسین را سید الابات می‌نامند؛ یعنی بزرگ کسانی که زیر بار حرف زور نمی‌رود. مردم ما سالیان ‌سال است که با شعار "هیهات هیهات منه ظلت" در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند. مردم ما با الگو برداری از نهضت عاشورایی حسینی باز هم می‌توانند از گردنه‌ها و عقبه‌های سخت و مشکلاتی که استکبار جهانی برای انقلاب اسلامی پیش می‌آورد، با مدد گرفتن از روح بلند سیدالشهدا موانع را پشت سر بگذارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز