سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرد

بازداشت ۷ نفر از نیروی انتظامی در ماجرای مرگ ستار بهشتی

۱۳۹۱/۰۹/۱۳ - ۱۷:۳۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۰۴۳
بازداشت ۷ نفر از نیروی انتظامی در ماجرای مرگ ستار بهشتی
چهلمین نشست خبری غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در دفتر ایشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود در ارتباط با معترضان به دستگیری مهدی هاشمی اظهار داشت: در حال حاضر دو نفر از معترضان بازداشت شده‌‎اند.

وی با توجه به این‌که تحقیقات جامع و کاملی در ارتباط با مرگ ستار بهشتی صورت گرفته است، افزود: مجموعا از تحقیقاتی که به‌دست آمده 7 نفر از مجموعه نیروی انتظامی بازداشت شده‌اند با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد سهل انگاری‌هایی در ارتباط با محل نگهداری وی، نحوه نگهداری و سرکشی به متهم، نظارت مستقیم در نحوه تحقیقات صورت گرفته است.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: ستار بهشتی از روزی که دستگیر شد و همچنین ساعاتی که در اختیار پلیس بوده است، مورد ضرب و شتم قرار گرفته اما ضرب و شتمی که منجر به فوت ایشان شود وجود نداشته است. پزشکی قانونی در 24 آبان ماه اعلام کرد آزمایشات انجام گرفته مانند آزمایشات سم شناسی منفی بوده است و دلیلی بر مسومیت ایشان مشاهده نشد. همچنین در 30 آبان ماه پس از مطلع شدن قوه قضاییه از نتایج آزمایشات نتیجه نهایی اعلام شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به بررسی‌های انجام شده و اطلاعات موجود تعیین علت قطعی فوت از لحاظ پزشکی مقدور نبوده و محتمل‌ترین علت منجر به فوت می‌تواند پدیده شوک باشد. این آخرین نتیجه کمیسیون 7 نفره تشکیل شده درباره مرگ ستار بهشتی بود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بنده از افراد حاضر در کمیسیون 7 نفره پرسیدم منظور شما از شوک یعنی شوک روانی یا فیزیکی است، پاسخ دادند آثار فیزیکی که منجر به فوت شده باشد مشاهده نشده است.

محسنی اژه‌ای در ارتباط با احتمالات دیگر درباره مرگ ستار بهشتی خاطر نشان کرد: احتمال دیگر هم وجود دارد که افراد ضد انقلاب قبل و بعد از دستگیری خواسته باشند با اقدامات خود از این جریان سوء استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با بازدید نمایندگان مجلس و روسا از زندان‌ها خاطر نشان کرد: در طول سال‌های متمادی افرادی از داخل و خارج متقاضی بازدید از زندان‌ها بوده و هستند که بیشتر این بازدیدها با توجه به شرایط انجام شده است. هر زمان هر کسی از نمایندگان و روسای مملکت بخواهند با هماهنگی‌ها و شرایطی که در سازمان‌های زندان‌ها وجود دارد این بازدیدها صورت خواهد گرفت.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فیلم من مادر هستم و محتوای این فیلم اظهار داشت: از دادستانی درباره بررسی‌های صورت گرفته در این فیلم پرسیده شد آن‌ها پاسخ دادند محتوای این فیلم در حال بررسی است اما تا به حال کسی مورد بازداشت قرار نگرفته و قرار بازداشتی هم صادر نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده بیمه ایران تصریح کرد: بخشی از این پرونده تکمیل شده و دادگاه حکم را مشخص کرده و به طرفین پرونده ابلاغ شده است. در حال حاضر در مرحله‌ای است که باید به دیوان عالی کشور فرستاده شود و مورد تجدیدنظر قرار گیرد. این پرونده متهمان دیگری هم دارد که در حال رسیدگی است اما حکمی هنوز برای متهمی صادر نشده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط به تشکیل یک جناح سیاسی در کشور که اذعان می‌کند در صورتی وارد انتخابات می‌شوند که برخی از محکومان حوادث بعد از انتخابات آزاد می‌شوند، خاطر نشان کرد: چنین شرطی از کسی پذیرفته نیست.

محسنی اژه‌ای در ارتباط با نسبت دادن یا برداشت‌هایی که از صحبت‌های مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد، اظهارداشت: اگر کسی امر خلافی را به فردی چه حقوقی چه حقیقی نسبت دهد جرم است اما اگر کسی نسبت دهد و فقط برداشت از کلام و نوشته‌ای را داشته باشد جرم نیست.

وی در پاسخ به خبرنگاران در ارتباط با کاهش بودجه پیشگیری از وقوع جرم از 20 میلیارد تومان به 12 میلیارد تومان گفت: مشکلات بودجه در سال جاری نیز وجود دارد که صرفاً اختصاص به قوه قضاییه ندارد و ما هم توقع خاصی از دولت نداریم خواسته ما این است که به واقعیت‌ها توجه شود.

محسنی اژه‌ای درباره پیگیری پرونده اختلاس اضافه کرد: در حال حاضر کیفرخواست 26 نفر در این پرونده صادر شده است 4 نفر محاکمه شده‌اند و تعدادی دیگر در نوبت دادگاه قرار دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز