عضو کمیسیون انرژی مجلس خبر داد

سرب موجود در بنزین در تشدید آلودگی هوا موثر است

۱۳۹۱/۱۰/۲۶ - ۱۲:۳۵:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۳۶۹
سرب موجود در بنزین در تشدید آلودگی هوا موثر است
حیدری گفت: تشدید آلودگی هوا پدیده‌ای طبیعی نیست و در بروز این پدیده عواملی مانند میزان سرب موجود در بنزین و عدم استفاده از بنزین با استاندارد یورو 4 موثراند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید سعید حیدری طیب عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: البته درباره کیفیت سوخت که یکی از عوامل تشدید آلودگی هوا محسوب می‌شود، پیش از این نیز از مسوولان مربوطه توضیح خواسته‌ایم.

وی با اشاره به این که چنان‌چه در مورد دوگانه سوز شدن خودروها با جدیت بیشتری تلاش شود می‌تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیر داشته باشد، اظهار کرد: همچنین فرهنگ‌سازی بیشتر درباره استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و به جای خودروهای تک سرنشین، نقش به‌سزایی در این زمینه دارد.

حیدری با بیان این که مسوولان مربوطه باید برنامه‌ریزی‌های بیشتر در جهت توسعه حمل و نقل عمومی انجام دهند، تصریح کرد: در شهرهای بزرگ جهان عموما از وسایل حمل و نقل همگانی استفاده می‌شود و با توجه به جمعیت فراوان تهران، استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی در این کلان شهر یک ضرورت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توسعه حمل و نقل عمومی و فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از وسایل نقلیه همگانی می‌توان در جهت کاهش بار ترافیک و همچنین کاهش آلودگی هوا گام‌های موثری برداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز